10. září 2016

Ohlédnutí za levandulovou náladou

Dobrý den všem!

Abych byla upřímná, levandule mi nikdy nic neříkala. Levandulová vůně, kterou jsem znala jen ze všelijakých kosmetických přípravků, na mě byla moc silná a vždy mě rozkýchala. Na zahradě našeho nového domu ale levandule úspěšně roste, a když jsem viděla, kolik jí nakvete, něco jsem s tím musela dělat. Zatnula jsem zuby, připravila nos a dala se do sklizně.

Při sběru jsem bojovala se čmeláky - nebo se spíš kryla. Někteří na květech i přespávali.


Nakonec si nos zvykl a práce s levandulí se mi zalíbila. Svazeček jsem si usušila, zapletla několik paliček, a ještě jsem se pustila do sirupu.


Recept jsem našla v časopise Rozmarýna:

Ingredience:

  • svazek levandule (což je podle časopisu asi 80 stonků)
  • 1 litr vody
  • 1 kg cukru (já jsem dala bílou krupici, aby měl sirup pěkně růžovou barvu)
  • 2 citrony

Postup:

   Do kastrolu dejte vařit vodu s cukrem, až se úplně rozpustí. Vypněte plamen a přidejte omyté levandulové květy a na plátky rozkrájené omyté citrony. Přiklopte pokličkou a nechte stát minimálně 24 hodin.
   Druhý den sirup zahřejte asi na 50 stupňů (pouze tak, aby si zachoval vůni) a slijte do lahví.
   Ze sirupu si můžete připravit lahodnou limonádu, nebo si ho přidejte do svařeného vína.


Tím nejlehčím způsobem jsem si vyrobila i levandulové mýdlo.


Nemůžu se dočkat, až zase levandule příští rok pokvete! A co vy?

Vaše Dý

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥