31. července 2018

Včeličky v zahradě

Dobrý den všem!

Nedaleko od nás jsem objevila (super) zahradnictví a v něm jednu jedinou poslední a úžasně vzrostlou třapatku. A ten stvol květů mě okouzlil natolik, že jsem si ho musela vzít i za ty peníze, co za něj chtěli. A když jsem pak doma pozorovala, jak je každý jeden květ neustále obsypaný včeličkami, byl to ten impuls, který jsem potřebovala, abych si u nás začala plánovat domeček pro hmyz. Nejraději bych se na něj vrhla hned, ale bohužel není čas, ani místo. :-)








Pro začátek mám dvě cihly. :-) A kde hledám inspiraci a info?



A ještě jeden odkaz se mi hodí, o drvodělkách:


Drvodělky se u nás doma letos objevily poprvé. Znáte je? Já je neznala, ale náhodou jsem o nich nedávno četla, takže jsem nebyla zaskočená a mohla jsem hned manželovi podat info. :-)




A proč že to teď není čas na hmyzí domeček? Protože konečně přišla řada na můj druhý vyvýšený záhon. Jo!

Mějte se fajn,
vaše Dý

18 komentářů:

  1. Dý, hezké fotky. A třapatku nachovou bych chtěla na zahradu taky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Stáňo. :-)
      Kdyby se tak zahrada dala nafouknout, že? :-D

      Vymazat
  2. Dý, je pravda, že třapatky milují včely, motýli i čmeláci. Domeček z cihel je zajímavý, zatím jsem viděla jen ty dřevěné, jistě bude sloužit stejně dobře.
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty cihly se vloží do okének v dřevěném domečku. A vedle v okénku bude třeba provrtané polínko nebo šišky nebo sláma. Jak hezky napsala Péťa níž, každý druh hmyzáka vyžaduje něco jiného.
      Kdybych chtěla po manželovi zděný domeček, asi by ho ze mě už kleplo. :-D
      Krásné dny přeji, Helčo, pa.

      Vymazat
  3. Dý i já o třapatce uvažuji...moc ráda ji teď v cizích zahrádkách okukuji.Je nádherná. I u nás včelky pilně pracují a moc děkuji, teď vime,že ta smutná včelka ( tak ji nazvala naše malá)se jmenuje Drvodělka.I u nás se připravuje hmyzi domeček...tedy mužíček vyrobil spíše dům. 😊
    Krásné srpnové dny ti přeji,pa Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Zdeni, a nedávala jsi na blog fotky domečku? Jsem zvědavá. :-)
      Četla jsem, že někde drvodělce říkají i "funebrák". :-D
      Měj se krásně, pa.

      Vymazat
  4. Dý, i u nás se včelko-domečkuje. Je super, že jste do toho taky šli. Uvidíš, že za pár let budou cihly plné. U nás bydlí jak v cihlách, tak v rákosí a i v provrtaném kusu dřeva. Každý druh má totiž rád jiný materiál :) A na jaře, to je pak podívaná, To je okolo živo.
    Mej se pěkně, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se postupně zabydlí i u nás. Pokusím se vytvořit jim příjemné prostředí. Budu ráda, když poradíš, co třeba udělat lépe nebo jinak, až sem na blog pak dám hotové dílo. :-)
      Měj hezké dny, pa.

      Vymazat
    2. Dý, já hodně čerpala právě ze stránek o samotářkách. Z těch, které jsi tu v článku dávala. Ony se totiž včelky u nás jaksi zabydlely sami. A my jim pak postupně začali přidávat další úkryty, kam se mohly nastěhovat, v případě našeho krbu přestěhovat, protože jej už kvůli nim nemůžeme několik let používat :D
      Ze stránek jsem pochopila, že včelka, co ráda bydlí v rákosovém úkrytu se nikdy nenastěhuje do cihly. Je to jiný druh a každý má rád něco jiného. U nás bydlí v rákosovém obydlí - zalézají do těch dutinek. Pak ve stejné bílé cihle jako máš ty. A další druh máme v dřevěném ořechovém špalku. Manžel ho navrtal zrovna jako tu cihlu. A nedávno jsem zjistila, že se mi včelky nastěhovaly i do keramické sošky anděla, kterou mám na zahradě - to prostě nevymyslíš :)
      Držím palce, ať se jim u vás líbí :)
      Petra

      Vymazat
    3. U vás to včelkami tedy žije, musí to být nádhera! :-) Bílou cihlu - porobeton - jsem si ve stavebninách vyprosila po tvé radě, právě jak jsi psala na blogu. A ještě bych chtěla taky sehnat to rákosí. Jen musím vykoumat, kde u nás roste.
      Díky moc za rady a palečky, prosím, drž! Pa.

      Vymazat
  5. Dý, ani u nás se na domeček ještě nedostalo, ale snad někdy....
    Hezké fotky. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je pořád co dělat, viď? Kéž by se na domek dostalo, až bude hotový záhon, ale...
      Děkuji. :-)
      Měj se fajn, pa.

      Vymazat
  6. Motýlku Dý, tvůj příběh s třapatkou je moc hezký, krásná inspirace k tomu pořídit si hmyzí hotel. Já už jsem se o něj pokoušela dvakrát a nikdy jsem ho pořádně nedodělala. Tak třeba ty, třapatka a včelky mě k tomu konečně přimějí. ;-):-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by bylo fajn, Maruško. :-) Po dvou pokusech už to máš určitě v ruce, půjde ti to raz dva!
      Měj krásné letní dny, pa.

      Vymazat
  7. Třapatku jsem kdysi měla a pak mi uhynula a od té doby si jenom stále říkám, že si ji znovu pořídím. Je taková hodně dekorativní a přitahuje hmyzáčky. Hmyzí domeček nemáme, ale myslím, že míst, kde se příslušníci hmyzí říše mohou zabydlet, je u nás na zahradě dost :-).
    Měj se hezky, Dý!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufám, že u mě třapatka dlouho vydrží.
      Nemám úplně tu uklizenou zahradu, jak se říká, a taky máme spoustu vyrovnaného dříví, takže hmyz si zalézá do něj, ale domeček si stejně pořídím. :-)
      Krásné dny přeji, pa.

      Vymazat
  8. Hezké fotečky. Přeji krásný letní čas. Věrka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥