24. září 2016

Burčákové slavnosti



...se konají na nádvoří zámku v Cholticích každý rok. My jsme letos byli poprvé. Bohužel, tyto dvě fotky stačí, abych vám ukázala, co slavnosti obnáší.


Na zámku se prostě pořádají spíš jen menší akce, jak už jsem postřehla dřív, takže mě to nezaskočilo. Počet stánků ale samozřejmě neubírá na kvalitě nabízeným produktům. Ke každé vstupence byla ochutnávka burčáku zdarma a hned první, který jsme ochutnali (z Kutné Hory), byl výborný. Právě ten jsme si nakonec odnesli i domů. Jedno z dalších vinařství (také z Kutné Hory) nabízelo jako jediné růžový burčák. Ten jsem ještě nikdy neměla, ale musím říct, že mi moc nechutnal. Připomínal mi spíš šampaňské, a to nemusím.

Celá akce na mě působila spíš rodinným dojmem. Počet návštěvníků byl menší, všichni se vešli do stanů připravených pro případ deště. Všichni si spokojeně popíjeli burčák nebo pivo, povídali si, nebo si notovali s hudbou. Děti tancovaly na plácku před kapelou. Když kapelu vystřídal moderátor a upozorňoval na poslední odjezd vlaku, děti se mu pověsili na nohy a nemohl je setřást, dokud nezasáhli rodiče :-)




Při nějaké takové akci se za snížené vstupné může jít na prohlídku zámku. Nikdy mě tahle možnost nelákala, protože je zámek malý a zvenčí neopravený. Ale pak se šli podívat moji rodiče a byli překvapení, co všechno je možné vidět. Dali jsme na jejich rady a vyrazili jsme také. A měli pravdu.



Prohlídka začíná v kapli sv. Romedia.



Pokračuje se přes zámek, kde jsou různé starožitnosti a artefakty.

výzdoba sálu Sala terrena inspirovaná Itálií



formy na výrobu perníku a másla



vzory na potisk látek



zámecká lékárna



původní dveře z roku 1543



nádobí ze zámecké černé kuchyně



majitelé zámku hrabě Romedius K. Thun s manželkou Barborou Františkou ze Salmu



Kdybyste náhodou měli cestu kolem, zámek i zámecký park určitě stojí za návštěvu.

Vaše Dý

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥