9. července 2017

Archeoskanzen v Modré


Dobrý den všem!

Jak jsem psala minule, v Modré je několik míst, kde se zabavíte, a všechny v jednom areálu. Jde o Skanzen, centrum slováckých tradic. Z Živé vody jsme šli rovnou do kavárny - prodejny - vinotéky zvané Tržnice. Počasí se oproti ránu vylepšilo, mraky ukázaly oblohu a sluníčko začalo pražit, a já v dlouhých kalhotách a s mikinou sbalenou v tašce jsem se nutně musela ochladit. Dala jsem si jitrocelovou limonádu s citronem a jahodami. Pak jsme mohli pokračovat dál.


Archeoskanzen


"Archeoskanzen Modrá - Velkomoravské sídliště středního Pomoraví. Je významným subjektem názorně osvětlující jednu z nejvýznamnějších etap našich národních dějin."

"Skanzen představuje ideální podobu opevněného sídliště z doby Velké Moravy (9. století). Všechny stavby vznikly na podkladě skutečných archeologických nálezů z oblasti středního Pomoraví."

Jedinečná možnost nahlédnout do osady dávných Slovanů a dozvědět se něco o naší historii. Natáčeli se tu scény pro sérii a film Cyril a Metoděj - Apoštolové Slovanů. Každý dům ve vesničce je postavený jinou technikou a je označený číslem, podle kterého si v průvodci najdete informace. V hlavní budově je umístěna expozice o Cyrilu a Metodějovi, Praotci Čechovi a prvních Přemyslovcích. Dětem prohlídku zpestří hospodářská zvířata, která se po osadě pohybují volně.







Venku před archeoskanzenem je pro děti vystavěné dřevěné bludiště. Pořád bylo plné a děti řádili, co mohli.


Mezi bludištěm a archeoskanzenem vede cesta na kopec, kde je kostelík sv. Jana - rekonstrukce velkomoravského kostela, jehož základy byly odkryty a jsou naznačeny opodál. Kostelík byl svatebně vyzdoben, oddávající a hudebníci byli přítomni, svatebčané se ženichem a nevěstou však nikoliv.


Sluníčko pražilo, vzduch byl horký a na polích dozrávala úroda. Viděla jsem to, co jsem se snažila popsat v kolonce blogu "O mně". Bylo to krásné. Ovšem po sejití zpět k budovám skanzenu bylo nutné opět se ochladit v kavárně, tentokrát limonádou z šalvěje.


Tolik z archeoskanzenu.
Mějte se báječně :-)
Vaše Dý

6 komentářů:

  1. Zajímavé místo -určitě stojí za navštívení . Přeji pohodové dny ♥Iva

    OdpovědětVymazat
  2. Dý, to je nádhera. Vůbec netuším, kde to leží, ale jdu se podívat do map. To byl určitě perfektní zážitek, i mne by se zde líbilo.
    Hezké odpoledne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to fakt zajímavé, Dášo. Někdy mě překvapí, co všechno před těmi lety uměli a zvládli :-)
      Měj se krásně!

      Vymazat
  3. Opravdu zajímavé místo. Taky by se mi tam moc líbilo.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Já ještě v žádném archoparku nebyla, takže díky za zprostředkování virtuální návštěvy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥