11. července 2017

Naposledy z prodlouženého víkendu

Dobrý den všem!

Tak nám dnes v Pardubicích zatím celý den jen prší a prší. Takovéhle dny mají taky své kouzlo, které si ale neužiju, když sedím u počítače v práci (jako dnes), nebo když jsem na výletě. Pršelo nám v poslední den naší dovolené v Uherském Hradišti, na kdy jsme měli naplánovanou procházku po archeologickém nalezišti na Sadech. Ale nebyla jsem si jistá, jak to tam vlastně vypadá, a chodit v mokré trávě s deštníkem v ruce se nechtělo ani mně, ani manželovi, takže jsme sáhli po druhé variantě výletu. Tou byl...

Památník Velké Moravy



...ve Starém Městě. Expozice o vykopávkách a artefaktech nalezených v Uherském Hradišti i okolí. Po obvodu veliké místnosti jsou vitríny, uprostřed základy kostela s hroby a kostrami kolem něj.

"Památník Velké Moravy ve Starém Městě v poloze ´Na Valách´ byl vybudován nad základy hřbitovního kostela z 9. století objeveného archeologem Vilémem Hrubým roku 1949. Církevní stavbu obklopovalo ve velkomoravském období rozsáhlé pohřebiště. Pohřbeni zde byli jak příslušníci velkomoravské nobility s bohatou výbavou se zbraněmi a šperky, tak i lidé chudí, zemědělci a řemeslníci. Doposud zde bylo prozkoumáno přes 2000 hrobů, což z pohřebiště ´Na Valách´ činí nejrozsáhlejší nekropoli Velké Moravy. Některé z hrobů v blízkosti základů někdejšího kostela jsou zachovány na původních místech."

Smělo se fotit pouze za poplatek 100,- Kč. To mi přišlo trošku moc, takže jsem se spokojila s tištěným průvodcem. Nicméně zajímavé fotografie se tam rozhodně pořídit dají. Já si je pro tento příspěvek vypůjčila z netu. Opět jsem obdivovala dovednosti tehdejších lidí. Ty úžasně zdobené a precizní šperky, nástroje, techniky stavění...

zdroj: https://www.do-muzea.cz/slovacke-muzeum-v-uherskem-hradisti-pamatnik-velke-moravy-ve-starem-meste/ 

zdroj: https://www.do-muzea.cz/slovacke-muzeum-v-uherskem-hradisti-pamatnik-velke-moravy-ve-starem-meste/ 

zdroj: https://www.do-muzea.cz/slovacke-muzeum-v-uherskem-hradisti-pamatnik-velke-moravy-ve-starem-meste/ 

zdroj: https://www.do-muzea.cz/slovacke-muzeum-v-uherskem-hradisti-pamatnik-velke-moravy-ve-starem-meste/

Pro zájemce reportáž z Toulavé kamery ZDE.

Ještě jedno místo jsme vlastně stihli. Byla to jen taková "rychlovka", oproti jiným jsem tam strávila jen něco přes hodinu, ale stálo to za to :-)

Terárium



...v Modré. Bývala bych tam vydržela déle, ale manžela zvířátka moc neberou, tak jsem ho tam nechtěla trápit. Pohladila jsem si krokodýla a albína krajty, pochovala chameleona, který před našima očima měnil barvy, a podstatnou část návštěvy jsem si chovala agamu :-) Byl to ráj :-) Bohužel, na fotoaparát jsem pořídila strašně málo snímků, protože se mi v archeoskanzenu povedlo zaplnit kartu, a mobilu jsem pro změnu vybila baterii. Ale alespoň něco málo obrázků mám.






Nedívala jsem se, když pán dětem ukazoval, jak zmije chytí ubohou myšku, ale jak kudlanka lapne cvrčka, jsem si ujít nenechala. Lehce pozlobil kobru, aby roztáhla límec, a sklípkana, aby přešel do útočného postavení. Kdo má rád tyhle zvířátka a potvůrky, měl by do Terária určitě zajet. Byl to super zážitek!

Tolik z našeho prodlouženého víkendu v Uherském Hradišti a kolem něj.
Příště už o něčem jiném :-)
Zatím se mějte báječně.
Vaše Dý

2 komentáře:

  1. Mně by se náhradní výlet líbil, manžela bych na něj přesvědčovala hůř (nemusí muzea a u zvířátek by ho to asi taky dlouho nebavilo).
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný náhradní program. Bavilo by mne to, ale taky bych asi nemusela vidět určitý druh krmení se :-).
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥