10. února 2018

Dobroty ze soboty 17: Masopustní šátečky

Dobrý den všem!

Když je to období masopustů, chtělo by to něco sladkého. :-) U Marťuly na blogu jsem viděla šátečky z tvarohového těsta a nemohla jsem odolat. Pekla jsem hned ze dvou dávek. První, pro manžela, s tvarohem, druhou s bezinkovými povidly.


Potřebujeme:

  • 250 g polohrubé mouky
  • 250 g změklého másla
  • 250 g tvarohu
  • rozšlehané vajíčko
  • nějakou dobrou náplň
  • rozpuštěné máslo
  • moučkový cukr na posypání

Mouku, máslo a tvaroh prohněteme v těsto, které necháme odpočinout v ledničce. První dávku jsem nechala pár hodin, tu druhou přes noc a přišlo mi to nejlepší. Po odležení těsto vyválíme, rozkrájíme na čtverečky, dáme náplň a zabalíme. Potřeme rozšlehaným vajíčkem. Troubu předehřejeme na 200°C a při této teplotě šátečky pečeme asi 5 minut. Pak teplotu snížíme na 160°C a necháme, dokud šátečky nebudou hotové. Já jsem je vytáhla asi po půl hodině, když měly krásně zlatavou barvu. Ještě teplé je potřeme rozpuštěným máslem a případně pocukrujeme.




U nás se masopustní obchůzky nedrží, takže zase vyrazíme na výlet. Tentokrát bychom se chtěli podívat na masopust do Kouřimi. Pokud taky někam vyrážíte, hezky si to užijte. :-)

Pěkný víkend všem.
Vaše Dý

6 komentářů:

  1. Hned bych si dala :-). Z podobného těsta děláme "rožky" s marmeládou, které mám moc ráda.
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám minimum pekařských zkušeností. Tohle těsto jsem vůbec neznala. Je fajn, že je dobré. :-)

      Vymazat
  2. Šatôčky vyzerajú tak neodolateľne a lákavo...hneď by som do nich zahryzla. Na Slovensku tradíciu masopustných obchôdzok veľmi nedržíme. Ale je to pekný zvyk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že u nás se tradice masopustu začíná zase vracet. A je to fajn. :-)

      Vymazat
  3. Šátečky vypadají úžasně, ráda vyzkouším..
    Krásný nový týden.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byly hned pryč. Doporučuji je. :-)
      Krásný den přeji.

      Vymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥