2. února 2018

Střípky z domova a Zahrada v lednu

Dobrý den všem!

Dnes to bude po dlouhé době taková všehochuť z mých drobných domácích radostí a taky konečně něco ze zahrádky.

Orchidejka


Kvete mi růžová orchidej. Bohužel tentokrát jenom se dvěma kvítky. Kvůli vánoční výzdobě jsem ji přestěhovala do jiného pokoje a zřejmě se jí tam tolik nelíbilo.




Konvička pro chvíle bez elektřiny


Jistě si vzpomínáte na vichřici, která se po republice prohnala kolem Dušiček. U nás doma nenapáchala žádné škody, jenom vypadla elektřina. Není to nic výjimečného, stává se to při každé horší bouřce, ale tentokrát to bylo na celý den. Jak jsem byla vděčná, že máme v obýváku krbovky! Hřály nás, do jisté míry poskytovaly světlo a udělaly nám čaj. :-) A protože mi nestačilo množství z plechového hrníčku, vybavila jsem se na příští výpadek konvičkou. Nemohla jsem sehnat žádnou s pokličkou, která by se mi líbila, takže jsem nakonec shánění vzdala a pořídila si tuhle bílou. Byla sice bez pokličky, ale nevadí. Pasuje k ní poklička z bandasky na mléko.


Magnetek není nikdy dost


Alespoň ne pro mě, takže si jednoduchým způsobem přidělávám další. Nějaké hezké samolepky (tyhle květinové jsou z časopisu) nalepím na magnetky s ošklivým obrázkem a případně vystřihnu. Je to i fajn tvoření s dětmi. S naší Kamčou jsme takhle tvořili magnetky pro babičky. Místo samolepky Kamča namalovala obrázek, pak ho ještě přizdobila kamínky nebo třpytkami a dáreček byl na světě.


Zahrada v lednu


Byla jsem hodně zklamaná, že za celý prosinec a leden zahrádka neležela pod sněhem déle než přes noc. Často pršelo, v trávě to pořád jen čvachtalo... Prostě jako na hodně studený a ošklivý podzim. Byly také ale dny, zvlášť ke konci měsíce, kdy sluníčko úžasně svítilo a lákalo ven a kdy jsem objevovala nový život. A to už vonělo jarem. :-) Procházky po zahradě mě tolik dobíjí energií. Už se těším, až to zase začne.








Ale je mi jasné, že je teprve únor. Kdyby ještě chtěl padat sníh, taky by mi to nevadilo. :-)
Na závěr fotografie posledního lednového západu sluníčka.


Mějte se fajn.
Vaše Dý

10 komentářů:

  1. Dý, orchidea Ti kvete krásně, zajímavá barva. Sněženky taky brzy rozkvetou. Mrzí mě, že u nás na zahradě se jim nějak nedaří. Několikrát jsem je vysadila, vždycky po čase zmizely.
    Pěkný víkend přeje Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, tak to je vážně škoda, že u vás sněženky nejdou.
      Já měla na zahrádce jen jedno "hnízdečko" sněženek, další dvě jsem před rokem přemístila z chalupy a mám radost, že nezmizely. Letos možná neodolám a přivezu si další. :-)
      Přeji krásné pondělí. Pa.

      Vymazat
  2. Taky mi kvetou orchideje. Musím je na jaře přesadit,holky moje, už nemají v květináčku nic než kořeny :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mno, moje jsou na tom taky tak. Já je, chudinky, dost zanedbávám...
      Díky za návštěvu a za komentář. :-)
      Měj se fajn. Pa.

      Vymazat
  3. Zaujímavý nápad s tými magnetkami. To ma teda nenapadlo, že aj tie ošklivky sa dajú zamaskovať peknou nálepkou. Naša záhrada ešte odpočíva pod snehovou perinou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Moni. :-)
      Viděla jsem zasněžené fotky u tebe na blogu. Je to taková nádhera!
      Krásný den, pa.

      Vymazat
  4. Orchidejka je hezká. Taky mám jednu na okně. Kvete mi už po druhé. Jsem zvědavá, jak dlouho to se mnou vydrží. Konvičku máš tedy super!
    Na naší zahradce jsou sněženky, jinak to ostatní spí. Ale přeci jenom něco. Zaregistrovala jsem, že mi vykukují lilie. Jsem je přesadila a asi dala nějak mělce. Normálně mi vylézají v květnu. Tak jsem je trochu zasypala hlínou. :-)
    Hezký večer a hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Hanko! Orchidejce se u tebe určitě musí líbit. :-) Vykukují ti lilie? Jejda, tak to musím tu moji jedinou zkontrolovat, jak na tom je.
      Díky za komentář a přeji hezký den. Pa.

      Vymazat
  5. Ta orchidejka je nádherná a i Tvé kytičky na zahradě. Snad nepřijdou mrazy a přežijí, když vykoukly tak brzo. A nápad s magnetkama je super DIY! Měj se krásně! Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Marcelko. :-) Taky se mi orchidejka moc líbí, jen je vážně škoda, že nemá víc květů... Snad to příště bude lepší. Doufám, že to kytičky zvládnou. Ta růžička je nezmar, takže ta bude v pohodě. ;-)
      Měj se krásně a pozdravuj Charlieho! Pa.

      Vymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥