11. dubna 2020

Dobroty ze soboty 20: Tvarohový mazanec


Dobrý den všem!

Letošní Velikonoce se roztrhl pytel s nekynutým mazancem (asi že je droždí teď nedostatkovým zbožím). Pár děvčat mě na něj lákalo v práci a na facebook ho dala i moje oblíbená Pastulka. No a ten její mě nakonec "ukecal" zkusit ho taky. Potvrzuji, že je výborný. Zařadím ho ke stálicím mezi mými recepty a musím si ho dát i sem na blog. Všem vřele doporučuji k vyzkoušení.

Tvarohový nekynutý mazanec


Budete potřebovat:

  • 350 g polohrubé mouky
  • 150 g hladké mouky
  • 130 g moučkového cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 1 prášek do pečiva
  • špetka soli
  • 2 vajíčka + na pomašlování
  • 250 g tučného tvarohu
  • 8 lžic oleje
  • 8 lžic vlažného mléka
  • 50 ml rumu
  • nastrouhaná kúra z 1 citronu
  • hrst rozinek
  • mandle na plátky na posypání

Všechno zpracujeme v těsto - nejprve sypké přísady a pak ty ostatní - a necháme asi 20 minut odpočinout. Na plechu vyloženém pečícím papírem vytvarujeme do bochánku, potřeme vajíčkem a posypeme mandlemi. Pečeme 20 minut v troubě vyhřáté na 170°C, potom teplotu zvýšíme na 190°C a dopečeme dozlatova. Jestli je mazanec hotový, můžeme vyzkoušet špejlí.



Tuhle minipomlázku mi upletl soused z chaloupky. Obětovala jsem na ni stužky po babičce, které si opravdu šetřím. Spíš se na ně jen koukám. :-) Dohromady je to úžasná dekorace. Děkuji. 




A kouzelná růžová kvítka patří myrobalánu. Nemůžu se vynadívat.

Tak krásné Velikonoce všem.
Motýlek Dý


4 komentáře:

  1. Mám podobný recept na tvarohovou vánočku, takže věřím, že jste si pochutnali, Dý. Mazanec máš krásný a pomlázka je také moc pěkná.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  2. Dý, taky jsem ho pekla v dobách, kdy jsem neuměla pracovat s kvasnicemi. Je moc dobrý!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Za rok určitě vyzkouším. Z kynutého těsta mám respekt, tak se do něj neženu. A tvarohový bude určitě zdravější (nebo si to aspoň můžu namlouvat :))

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za recept na mazanec, vyzkoušela jsem ho, všem moc chutnal už není :) Marie

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥