29. října 2018

Malá Amerika

Dobrý den všem!

Dnes opět něco z Českého krasu. Kde jsem to minule skončila?


Místo na prohlídky Karlštejnu jsme vyrazili cestou pod hradem k prvnímu lomu - k Malé Americe. Šli jsme po červené k Dubu u dvou bratří, nebo se říká i Dub u sedmi bratří. Je to sedmnáct metrů vysoký památný strom. Někteří ho označují za největší strom Českého krasu. Jeho stáří se odhaduje na 350 let. Podle pověsti se pod ním dělívalo o lup sedm loupežníků. My na žádné nenarazili, jen na další turisty. :-)



Pak jsme přešli na žlutou a po ní až na Malou Ameriku. U informační tabule byl výhled dolů na vodu špatný, překáželo listí a větve, takže jsme museli kousek popojít po kraji lomu.


A tam se bohužel ozval můj nesmyslný strach z výšek. I když jsem byla asi na krok od kraje, musela jsem se chytat všeho možného. Pak už se mi motala hlava celou dobu a dost mi to pokazilo zážitek. Stejnou cestou zpět už jsem nemohla jít ani omylem.






K autu jsme pak šli po asfaltce z druhé strany Karlštejna. Pořídila jsem jen jednu rychlou fotku, protože už hustě pršelo.


Dál jsme se vydali na Velkou Ameriku. Byla jsem rozhodnutá, že tam už si výhled nějakou hloupou závratí pokazit nenechám. Ale to zase někdy příště.

Zatím se mějte fajn!
Vaše Dý

22 komentářů:

  1. Krásná procházka naší krajinou.
    Hezký večer, Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, jen kdybychom se trefili do lepšího počasí.
      Krásné dny, pa.

      Vymazat
  2. Dý, celkem tě chápu! Podle tvých krásných fotek bych se asi taky trochu bála!
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné podzimní fotky z malé Ameriky. My tam byli na začátku jara, takže bylo líp vidět, ale zas ty výhledy nebyly tak pěkně barevné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, to jsou bohužel fotky z léta. Na krajině se podepsalo sucho.

      Vymazat
  4. Zase trochu jiné fotky než nám dává na blog Monika z kopečku.
    Inu, není každý den posvícení :-). Můj muž by měl ty samé problémy co postihly Tebe. Výšky a pohled dolů to je pro něj děs! :-)
    Tak se nechám překvapit, jak jsi zvládla velkou Ameriku !
    Jen samé hezké dny Ti přeju!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekla bych spíš úplně jiné fotky! Tak hezké jako Monča je mít nikdy nebudu. :-)
      Hezké dny i tobě, Hani, pa.

      Vymazat
  5. Dý, nádherné fotky. My tu Ameriku nemáme zas tak daleko a věříš, že já tam nikdy nebyla? Musím to napravit.... Jinak strach z výšek máme společný, až se na sebe občas zlobím, jak mne v některých okamžicích brzdí.
    Těším se na tvé pokračování.
    Měj se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :-) A nevěřím. :-) Ale ono je toho kolem Plzně spousta k vidění, tak se vlastně ani není čemu divit.
      Měj se krásně, pa!

      Vymazat
  6. Dý, Malou Ameriku neznám, ale ve Velké jsme se kdysi dávno koupali. Voda byla neskutečně ledová, ale průzračně modrá.
    Už se těším na fotky, tyto jsou skvělé.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jste dobří otužilci. :-) Myslím, že já bych nemohla smočit ani palec. :-D
      Děkuji za pochvalu.
      Přeji fajn dny, pa.

      Vymazat
  7. Ach to je nádhera. Jednou se tam musím také podívat. Škoda, že to je trošku z ruky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, určitě se tam někdy vydej. I když to máš dál, bude to stát za to.

      Vymazat
  8. My jsme šli v září z Karlštejna taky na Malou Ameriku a výhledy nicmoc. Trpím závratěmi, takže focení jen z bezpečné vzdálenosti :D pak jsme pokračovali na Velkou a já se tak kochala barevnými kopci, že jsme minuli odbočku a už nedošli. Tlačil nás čas zpátky na vlak do Karlštejna, tak tu Velkou dáme jindy :D
    Hezký listopad.
    Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to víš, o čem mluvím. :-D
      Z Malé na Velkou bych se taky někdy chtěla projít a podívat se i na ty další lomy, ale je to na nás docela pěkný kousek cesty. Asi si to necháme, až budeme mít pořádná kola.
      Přeji hezké dny, pa.

      Vymazat
  9. To je krása. Pohled do lomu je úžasný. Já naštěstí závratě nemám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš kliku. Mně výšky dřív také nevadily, ale bohužel je to čím dál horší. Můj taťka na závratě hodně trpí, pomalu se nemůže ani podívat doma z okna... :-D Mám to po něm. :-(

      Vymazat
  10. Škoda, že při své návštěvě Karlštejna jsem tohle všechno minula! Ale třeba ještě někdy budu poblíž... Díky za ty fotky, v podzimu mnohem kouzelnější!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli budeš poblíž, byla by škoda lom vynechat.
      Krásné dny, pa.

      Vymazat
  11. Milá Dý, ač jsem vychována v paneláku v jedenáctém patře tak i nad Amerikou mne lechtalo v žaludku.Je to opravdu krásný pohled na tuto krásu,ale strach se objeví snad každému.
    Moc děkuji za nádherné fotky.Krásný víkend ti přeji,paa Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, Zdeničko, manžel si to tam užíval mnohem víc než já. Jako by to ani taková výška nebyla! Holt má natrénováno.
      Děkuji za milá slůvka. :-)
      Přeji ti krásné dny! Pa.

      Vymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥