17. září 2018

Růžovolevandulový sirup


Dobrý den všem!

Po růžovém sirupu, který mě uchvátil vloni, jsem nutně musela vyzkoušet tenhle růžovolevandulový podle Kuchařky ze Svatojánu. Zaskočila mě ta jablíčka a nepovedlo se mi je úplně dokonale rozmixovat, ale nejsou v sirupu nakonec vůbec cítit. Za to je cítit vůně levandule a růže, jejich chuť je dokonale vyvážená a jsem z tohohle sirupu prostě nadšená. Moc paní Francové děkuji, je to opravdu lahoda!

Ingredience:
  • okvětní plátky z 12 květů vonné růže
  • 5 snítek levandule
  • 1 l vody
  • 3 jablka
  • 250 g cukru
  • šťáva z 1 citronu

Růžové plátky a levanduli svaříme s vodou, necháme odstát 12 hodin a přecedíme. Jablíčka oloupeme a nakrájíme na kostičky, promícháme s cukrem a půl hodiny povaříme ve vlastní šťávě. Pak je rozmixujeme tyčovým mixérem a přimícháme ke květovému roztoku. Přilijeme ještě citronovou šťávu, přivedeme k varu a horké naplníme do lahví.



Poprvé jsem v kuchyni využila popínavou růži, která se, chudinka, krčí v nejtmavším rohu zahrady.  Kvete málo a šlahouny se jí všelijak kroutí. Nechápu, jak tam bez sluníčka a bez opory vydržela tak dlouho. Už jsem ji začala pomalu likvidovat, když jsem narazila na tenhle recept. Zachránilo jí to život, zkusím ji přesadit. Ale opravdu už nevím kam...



Mějte se báječně!
Vaše Dý

20 komentářů:

  1. Dý, určitě bude výborný, já už žádný letní nemám, ale ani růži nemám, tak tento nevyzkouším. Krásně nafoceno, v krásné láhvi. To by byl i hezký dárek. :o)
    Přeji příjemné pondělí. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je opravdu škoda, že nemáš možnost ho vyzkoušet.
      Děkuji za pochvalu. :-)
      Měj se fajn, pa.

      Vymazat
  2. Ahoj Dý, levandulový sirup jsem už zkoušela, ale z růží zatím ne, protože ji na zahradě nemám. Asi vyrazím k sousedce :)
    Sirup vypadá krásně a určitě i tak chutná!
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyraž, bude to stát za to. Je prostě výborný.
      Krásné dny, pa.

      Vymazat
  3. Dý sirup vypadá úžasně a určitě i tak chutná.
    Já jsem si teď pochutnávala na levandulovém s citronem v Sonnentoru.😊A také to byla lahoda..
    Přeji ti krásné dny.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to věřím, v Sonnentoru musí být dobré všechno. :-) Taky se tam budu muset někdy podívat.
      Měj se hezky, pa.

      Vymazat
  4. Zrovna dnes jsem ostříhala ještě pár snítek levandule a popínavá Amadeus je znova rozkvetlá, tak že bych vyzkoušela?
    Dý, přeji krásné a provoněné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, zkus ho. Nejlépe ještě letos, nebudeš litovat. :-)
      Děkuji za návštěvu.
      Měj pohodové dny! Pa.

      Vymazat
  5. Dý, toto je veľmi zaujímavý recept.A ružové lupienky z neho robia priam luxusnú záležitosť.

    OdpovědětVymazat
  6. Recept si uložím. Růže díky suchu mi už odvetly, takže zkusím příští rok :-). Vypadá to moc dobře.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo... to hrozné sucho. Vlastně jsi o tom u sebe na blogu psala. Snad to příští rok bude s vodou lepší!
      Měj se hezky, pa.

      Vymazat
  7. Dý, sirup vypadá báječně, skoro bych napsala, že mne láká ho vyzkoušet jen ta růže chybí. Suchem přestaly kvést. Tak snad příští rok. Měj se moc hezky Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mrzí, že ti nekvetly. My jsme naštěstí mohli zálévat, takže mi krásně kvetly dvakrát. Tak třeba vyzkoušíš příští rok. :-)
      Krásné dny, Ivo! Pa.

      Vymazat
  8. Dý, ten sirup má naprosto úžasnou barvu! A ta růže taky!
    Přeji hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Helenko. :-) Musím přiznat, že právě ta barva se mi moc nelíbila. Jablíčka na vzduchu prostě zhnědnou... Ale na fotkách vypadá lépe, jak je prozářená sluníčkem.
      Přeji krásný den, pa.

      Vymazat
  9. Hned bych ochutnala. Krása.
    Prima babí léto.
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kéž bych ti mohla nabídnout, ale už není... :-)
      Krásné první podzimní dny! Pa.

      Vymazat
  10. Musím uznat, že ta barva je kouzelná a celé je to takové prosluněné a provoněné, jsi kočka šikovná.
    Růže mají rády slunce, když ho bude mít, třeba se ti odmění víc než jen jako ingredience.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, díky moc, ale myslím, že na tomhle sirupu není moc co pokazit. :-)

      Vymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥