20. června 2017

Jahodový topping podruhé

Dobrý den všem!

Po úspěchu u nás doma s toppingem z růžového vína jsem chtěla vyzkoušet recept na topping s bílým rumem. V tomhle receptu se alkohol přidává až na konec, tedy nevyvaří se a topping je tedy lehce alkoholický.


Potřebujeme:

  • 500 g jahod
  • 400 g krupicového cukru
  • 1 balíček Želírfixu 1:1
  • 100 ml bílého rumu (který má nejlépe 30-37 %).

Jahody pokrájíme na větší kusy. Cukr promícháme s želírfixem a opatrně do něj zamícháme jahody tak, aby byly všechny obalené. Takto necháme zakryté v ledničce 24 hodin pouštět šťávu. Následující den za stálého míchání přivedeme k varu a na vyšším stupni povaříme 4 minuty. Odstavíme z plotny, přimícháme rum a plníme do sklenic, které obrátíme dnem vzhůru.

Já jsem jahody nechala vařit o něco déle a místo toppingu je z toho spíš marmeláda. Nevím, jestli je to želírfixem, používala jsem ho poprvé, ale ztuhlo to dokonale...


Při ochutnávání jsem navíc zjistila, že jsem sáhla po rumu s kokosovou příchutí. Nebylo to špatné :-) Příště dám rumu o něco víc :-)

Mějte se fajn!
Vaše Dý


2 komentáře:

  1. Opilé jahody? Proč ne...:-)
    Je vidět, že jsi to dělala s radostí. Popisky stylově s motýlkem...moc pěkné, Dý:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Henrieto :-) Je to pro mě radost takhle si skleničky ozdobit. Až potom můžou do spíže :-)

      Vymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥