29. září 2020

Moje první opravdové mýdlo


Dobrý den všem!

Tak už to můžu taky říct. Dělala jsem svoje první opravdové mýdlo. Pod vedením mojí neskutečně šikovné a tvořivé kamarádky Martiny vznikl už před několika měsíci tenhle voňavý zázrak.
 


Martinka je tak šikovná, že si recepty tvoří na míru potřebám své pokožky. Na toto mýdlo vybrala kokosový, olivový, ricinový a lněný olej a vepřové sádlo. Bylo trošku mastnější, což mi nejprve nevyhovovalo, nicméně v období sázení a hrabání se v hlíně na zahradě jsem to na svých vysušených rukách ani nepoznala. Při použití bylo navíc úžasně krémové a tvořilo hebkou pěnu.



Vím, vím... Používám tu dnes samá superlativa, ale chápejte... Prostě první mýdlo. :-) Mám neuvěřitelné štěstí, že mám kolem sebe tak šikovné lidičky, kteří mi umožňují vyzkoušet nové věci.

Díky, Marťo,
za vedení a báječnou zkušenost!


Samozřejmě jsem si nemohla všechny kousky nechat jen pro sebe. Pohrála jsem si s balením a tak vznikly tyhle "motýlkové balíčky".


Mějte krásné dny.
Motýlek Dý

7 komentářů:

  1. Gratulujem, mydlo vyzerá perfektne a to balenie je topka! A čo sú tie kúsky v ňom???
    Chápem Tvoju radosť, aj ja si chcem raz urobiť svoje vlastné mydlo :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Dý, moc gratuluju k prvnímu mydlářskému počinu :) Co jste do něj přidali? Vidím tam nějaké sušené bylinky? Měsíček nebo tak něco?
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  3. Děvčata, ty velké kousky v mýdle jsou stonky z levandule. V tomhle byly zrovna ty dřevnaté kousky, tak jsem si ho nechala.

    OdpovědětVymazat
  4. Dý, mýdla se vám moc povedla. A jako dárky jsou super

    OdpovědětVymazat
  5. Levandulové? Hmmmmm, chtěla bych si přivonět :)

    OdpovědětVymazat
  6. Gratuluji k zvládnutí alchymie při výrobě mýdla.
    Jak vidím, těší nejen Tebe, ale i jako dáreček bude OK.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Naprosto chápu tu radost!!! Mýdlo vypadá moc krásně. Také jsem přemýšlela o přidání sádla,ale nějak jsem k tomu ještě nenašla odvahu.
    Přeji mnoho dalších povedených zkušeností s mýdlem.
    Danča

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥