7. července 2020

Víkend otevřených zahrad 2020

Dobrý den všem!

Dnes bych vám chtěla ukázat pár fotek z víkendu otevřených zahrad. Je to pro mě vždycky svátek, který mám v kalendáři poznamenaný na rok dopředu. Letos jsem k návštěvě vybrala čtyři zahrady "v okolí".

Alpinková zahrada v Chrudimi


Rodina na své zahradě pěstuje horské rostliny od roku 1972. Pan majitel nabídl příjemné povídání, nahlédli jsme do portfolia mapujícího historii domu a na zahradě jsme nevěděli, kam dřív s očima. Ve městě, kde čekám spíš menší dvorky a pár stromů, mě tak krásná zahrada vždycky překvapí. Holt jsem holka z vesnice. :-)



Školní zahrada Základní školy Přibyslav


Certifikovaná přírodní zahrada, která naučí děti opravdu hodně. Líbily se mi hmyzí domečky, manžel si početl na infopanelu, jak dlouho se rozkládají různé materiály, a paní učitelka si posteskla, že bez dětí je zahrada smutná. Pro návštěvníka ale rozhodně nebyla. Zvlášť když jim to tam tak nádherně kvetlo.




Zahrada Kavárny Ve Vile


Tady jsme se nejdříve občerstvili a pak vyrazili do krásné zahrady. Na první pohled všechny návštěvníky zaujaly osázené schody a dále netradiční stromy a keře. Kdo měl chuť, mohl se pustit do fajn luštění, které připravil pan majitel, ale my jsme se trošku zasekli u fára, které u kavárny parkovalo. Už nevím, jestli to byl Mustang nebo Ferrari... hlavně, že měl zábavu i manžel. :-)




Přírodní zahrada Vepříkov


Jako poslední jsme viděli přírodní zahradu s rybníkem, který střežil vodník. Hned vedle domu se pásly ovečky a společnost nám dělal mazlivý jorkšírek. Na závěr našeho výletu jsme si tu udělali příjemnou procházku. Bylo by zajímavé se sem ještě za pár let vrátit a podívat se, jak se taková divoká zahrada proměnila.




Díky všem zahradníkům, že jste nás pustili na čumendu. Inspirace k nezaplacení! Taky cestujete po otevřených zahradách? Kam bychom se měli zajet podívat?

2 komentáře:

  1. Já o téhle akci slyším poprvé. Moc pěkné fotky a zajímavý nápad. Jen přemýšlím, jestli bych do zahrad vylákala manžela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vylákat manžela bude oříšek, že? Taky si nejsem jistá, jestli se mnou mužík příští rok vyrazí. :-D

      Vymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥