1. února 2017

Střípky z víkendu

Dobrý den všem!

V minulém příspěvku jsem vám psala o domácím česnekovém sirupu. Dech je po něm samozřejmě příšerný, ale musím ho všem doporučit, protože účinky jsem na sobě ucítila hned v příštích dnech. Než jsem ho začala po lžičkách srkat, vyrazili jsme na výstavu na pardubický zámek. Bylo jenom pět stupňů pod nulou, ale já měla pocit, že je alespoň minus dvacet. Nesvítilo sluníčko a foukal studený vítr. I přes několik vrstev oblečení jsem se bála, že umrznu. I když se o mě po tomhle zážitku pokoušela nemoc, česnek v kombinaci s citronem a medem (tedy samé skvělé věci) zaúřadovaly, a cítím se naprosto fit. Takže - směle se pusťte do výroby a zásobte se žvýkačkami! :-)


Něco málo o výstavě, o které jsem psala výše. Měla jsem ji v plánu už asi od listopadu, ale dávala jsem přednost pečení cukroví, takže byla odsunuta až na leden. Vlastně na poslední chvíli, protože 5. února končí. A o co se vlastně jedná? O výstavu replik korunovačních klenotů. Vím, nejsou to originály, ale za nimi se mi do Prahy zřejmě nikdy chtít nebude.



Vlevo: jablko z druhé strany. Vpravo dole: rukojeť žezla.

Ve Velkém gotickém sálu jsme si na panelech přečetli něco o životě Karla IV., jeho manželkách, dětech a některých osobnostech jeho doby,...



Reprezentační oděv královny, ideová rekonstrukce, první třetina 14. století.

...ve vitrínách jsme si prohlédli repliky i artefakty nalezené nejen v Pardubickém kraji...

Vlevo: železný meč nalezený u Žampachu, replika svatováclavského korunovačního meče, kterou do výstavy zapůjčil K. Floryk. Vpravo nahoře: železný klíč nalezený u Starých Čivic, železný otočný klíč nalezený u Hlavačova.

...a venku před zámkem jsme se pobavili s pávy. :-)


Na víkend jsme měli opět naplánovanou rodinnou oslavu, takže jsem se mohla realizovat. Kytička pro tchyni byla barevně sladěná s dárkem. Bohužel jsem nestihla pořídit společné foto.



A pochoutka pro tchána, o které napíšu příště. Kdyby někdo nemohl vydržet, tady je malá nápověda.



Zatím vám přeji krásné zasněžené dny.
Vaše Dý

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥