19. ledna 2017

Krůček po krůčku...

...se dostávám k tomu, že si jednou uvařím své vlastní mýdlo. Láká mě to už odmala. Stalo se to takovým mým snem, na který se těším a který se blíží svému naplnění, když už mám teď svoji vlastní kuchyň (a tedy i místo na různé experimenty). Než na to ale bude ta správná nálada, zkouším různé jiné varianty výroby mýdla. Od nastrouhání koupeného mýdla, následného smíchání se sušenými bylinami a opětovného uplácání do požadovaného tvaru...


...po rozpuštění mýdlové hmoty, která se s přidanými ingrediencemi nechá zatuhnout. Takto jsem tvořila mýdlo tentokrát. Mýdlovou hmotu v kostkách jsem pořídila na internetu a po rozpuštění jsem do ní přidala platíčko rozdrceného živočišného uhlí. Při drcení pozor - dost to práší.


Tady je výsledek. Zkoušela jsem různé barevné varianty od nejsvětlejší po zcela černou.



Nejen že má mýdlo úžasnou barvu, ale díky živočišnému uhlí by mělo být prospěšné mastné pleti proti ucpávání pórů a černým tečkám.



Jsem z mýdla tak nadšená, že se o něj musím hned podělit :-) Snad se bude mamce taky líbit.
Vaše Dý


2 komentáře:

  1. vypadá pěkně mam tady připravenou levanduly ale schánim ingredience a ty jsi tam nedávala jiné přiměsy chlorid jak všude pišou -Měj se

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, Evy. Ty mýdlové kostky se kupují už namíchané. Je to prostě hotové mýdlo, takže se žádná chemikálie nepřidává. Rozpustila jsem je jenom proto, abych do hmoty mohla vmíchat aktivní uhlí.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥