5. prosince 2016

Krampusové v Golčově Jeníkově

Dobrý den všem!

Vždycky jsem se chtěla podívat do Rakouska na průvod alpských čertů, neboli krampusů. Lákaly mě všechny ty děsivé masky a zajímalo mě, jaká je u toho atmosféra. Ale když jsem začala zjišťovat informace a poptávala se lidí, kteří už se podívat byli, slyšela jsem spíš negativní informace. Prý všude strašně moc lidí a když se vám podaří dostat až dopředu, dav vás tlačí na zábrany, až to bolí a akorát máte strach o děti. Takže jsem myšlenku na tenhle výlet vzdala. Ale, jak se ukázalo, kdo si počká, ten se dočká. Letos se krampusové objevili i u nás :-) Vyrazili jsme do Golčova Jeníkova na Vysočině.

Čekala jsem, že o tuhle akci bude velký zájem, takže ohromný dav valící se už z kraje města mě nepřekvapil. Na náměstí pak byla opravdu hlava na hlavě. Prohlédnout si stánky nebylo skoro možné. Lidi se nechtěli uhýbat, každý už si držel své místo, odkud se mu bude nejlépe dívat na průvod. Našli jsme si tedy místo u pódia, kde bylo lidí málo, a čekali na čerty. Zatím jsem se rozhlížela po náměstí a prohlížela si vánoční osvětlení.

na pódiu zrovna dával proslov pan starosta


v dálce vánoční strom, kam jsme se zatím neprobojovali


městský úřad


Když se blížil čas průvodu, šla jsem blíž k davu, abych alespoň zahlédla rohy. Sice jsem byla jen pár metrů od zábran, ale rodiče dali děti na ramena a výhled byl rázem mizerný. Paní přede mnou - o hlavu menší než já - neměla šanci. Najednou mě dav přimáčkl ještě blíž k zábranám a výhled se mi zlepšil :-) Na začátku trasy čertů se objevila rudá záře a z plamenů vyšli krampusové. Alespoň tak to z dálky vypadalo :-) 



Krampusů bylo jen pár. Měli mezi sebou rozestupy, šel buď každý sám, nebo ve dvou, takže diváci  měli vlastně pořád na co koukat. Ale každý čert se zdržel jen chvíli.







Nakonec se přidal i Mikuláš s andělem. Tyhle masky v porovnání s hrůzostrašnými krampusy vypadaly trochu uboze.


Moje fotografie jsou mizerné. Povedlo se jich jen pár, takže vkládám ještě něco málo z netu.


Po průvodu se dav rozprostřel a my se konečně mohli projít po náměstí. Vánoční stromek jsem si bohužel vyfotila až za úplné tmy.



No a cesta zpět k autu? Ještě že jsme ho nechali na kraji města na prvním volném místě, které se naskytlo. Davy a kolony odjíždějících aut se táhly z obou stran náměstí až daleko na hlavní silnici, kde je museli regulovat policisté. Takový nápor turistů Golčův Jeníkov určitě ještě nezažil.

Organizačně akce moc vydařená nebyla. Vypadávala elektřina a hudba a chyběl mi přenos obrazu na pódium, když bylo na průvod tak špatně vidět. Stánků s občerstvením bylo málo a fronty byly opravdu dlouhé. Ale bylo to poprvé a jestli bude nějaké příště, mají se organizátoři z čeho poučit. 

Výlet to byl ale moc fajn a o mikulášský zážitek mám postaráno. Dnes, jak jistě všichni víte, chodí Mikuláš. Každý rok ho vyhlížím z okna, abych ho alespoň zahlédla - patří to pro mě k adventu a cítím kouzlo starých tradic - ale letos už nemusím :-)

Tak snad jste nezlobili :-)
Vaše Dý

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥