26. listopadu 2019

Fialkový - nefialkový - cukr

Dobrý den všem!

Byl to spíš jen takový pokus, ale povedl se, tak se s vámi můžu podělit. Na jaře jsem si usušila bílé fialky a zavřela jsem je do sklenice s krystalovým cukrem. Pak jsem na ně jaksi pozapomněla... a objevila je teprve nedávno.




Cukr byl fialkami krásně ovoněný, ale intenzivní vůně to nebyla. V čaji by se určitě úplně ztratila, ale třeba na pocukrované bábovce nebo sušenkách by mohla být poznat, takže jsem cukr i s květy šoupla do mixéru a nechala rozemlít na moučku.


No a pak jsem si to musela ještě vyšperkovat. :-) Už těším, až ho použiju. Jsem zvědavá, jestli z něj fialky někdo pozná. Jen ještě najít nějaký recept třeba na tu bábovku, který by lehounká vůně fialek doplnila.




A když už fialky ani cukr fialové nebyly, ukážu vám tady alespoň moje fialové minipetúnky. Letničkám jsem nikdy neholdovala, takže jsem měla tyhle krásky poprvé, ale určitě ne naposledy. Takhle dělaly parádu v létě...



...a takto se snaží ještě teď. Je mi tak líto, že jejich čas definitivně končí. Snad na ně příští rok zase narazím.



Mějte se fajn a díky za nakouknutí.
Motýlek Dý

3 komentáře:

  1. Já jsem loni dělala fialkový sirup - byl jen lehounce fialová a voněl i chutnal po fialkách taky jen lehce. Letos jsem chtěla zkusit právě ten cukr, ale fialek nám na chalupě vyrostlo tentokrát jen pár... (nebo jsme tam nebyli ve správnou chvíli, kdy kvetly)

    OdpovědětVymazat
  2. Dý, cukr určitě užiješ, bude to hezká vzpomínka na letní dny, stejně jako ty fotky letniček.
    Ale teď - vzhůru do Adventu!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Dý, fialkový cukr jsem nikdy nevyráběla, ale je to zajímavý nápad. Věřím, že na bábovce vynikne. Letničky Ti krásně kvetly, já mám poslední léta ráda růžové muškáty vzpřímené.
    Přeji krásný adventní víkend. D.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥