21. srpna 2016

Sedmikráskový med

Dobrý den všem!

Jako svůj první příspěvek jsem se rozhodla vložit recept na med ze sedmikrásek, protože je to vůbec první med, který jsem kdy zkoušela. Byla to taková moje vstupenka do světa bylinkářství. Vybrala jsem si ho proto, že usnadňuje vykašlávání, což je pro mě celoroční téma, navíc má protizánětlivé účinky a také podporuje činnost ledvin a močových cest. Má skvělou chuť a nádhernou barvu. Mohu ho jen doporučit. Používám ho ke slazení čajů nebo si ho jen tak namažu na chleba s máslem, ale skvělý je určitě i na palačinkách :-)

Budete tedy potřebovat:
  • 1.000 květů sedmikrásek, nebo pokud se vám nechce počítat, asi 55 g
  • 1.400 g třtinového cukru (samozřejmě můžete použít i obyčejný bílý, med bude pak světlejší)
  • 3 limetky
  • 1 l  vody

Postup je následující:

Sedmikrásky natrhejte na nějakém čistém místě. Květy odštípejte těsně pod hlavičkami, aby byly bez stonků, a propláchněte, aby se odplavil hmyz. V míse je zalijte jedním litrem vroucí vody a přidejte oloupané a na tenká kolečka nakrájené limetky. Takto nechte zchladnout, přiklopte (já jsem přiklopila talířkem, aby bylo vše ponořené) a na tři, nejlépe pět dní uložte do lednice.

Výluh slijte přes utěrku do hrnce a květy s limetkami pak ještě pořádně vymačkejte. K výluhu přidejte veškerý cukr. Za stálého míchání redukujte na nižším nebo středním stupni na med. Po celou dobu sbírejte pěnu, která se tvoří na povrchu - jsou v ní veškeré nečistoty. Když má med konzistenci, která vám vyhovuje, slijte jej do sklenic a otočené dnem vzhůru je nechte vychladnout.


Přeji dobrou chuť!

Vaše Dý


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥