21. září 2021

Dobroty ze soboty 24: Cuketová marmeláda s ananasem


Tato marmeláda je u mě už několik let hitem, ale i tak jsem na ni vloni trošku pozapomněla... a letos proto dvojitá dávka. Chutná mi k snídani na chlebíku s máslem nebo na opečeném toastu.

  • 500 g cukety
  • 200 g ananasu
  • 200 g želírovacího cukru
  • šťáva z jednoho citronu

Cuketu oloupu, lžičkou zbavím jadérek a rozkrájím na malé kousky. V hrnci ji zaliji trochou vody a povařím doměkka. Pak přidám ananas (z plechovky rozkrájený na kousky) a společně rozmixuji úplně dohladka. Hrnec vrátím na plotnu, přiliji citronovou šťávu, přidám cukr a povařím ještě několik minut. Plním do skleniček, které hned obrátím dnem vzhůru a nechám je tak vychladnout.




3 komentáře:

  1. To zní zajímavě, ale na vyzkoušení to bude asi až za rok - před 14 dny naše cukety už vypadaly těsně před "smrtí". Já dělám dýňovou se zázvorem a pomerančem, ta taky není marná.

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto věřím, že to je dobrota. Receptík si opíšu.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Dý, tak ta může chutnat skvěle. Ananas já můžu, ale marmeládu z něj jsem nikdy neměla.
    Přeji hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥