24. října 2022

Poklad z babiččiny knihovny


V rodině jsme nikdy žádného včelaře neměli. Přesto jsme v knihovně mých prarodičů objevili Malou včelařskou encyklopedii. Tenhle obor mě nikdy nezajímal, ale i tak jsem z knížky nadšená, protože mám prostě ráda včely a med a také proto, že je tak stará. Pro mě je to další poklad, který se teď bude vyjímat v mojí knihovničce.

Děkuji.



"Aby naše zemědělství dosáhlo co nejvyšších hospodářských výsledků, používá vymožeností sovětské agronomické vědy a praxe. Víme však, že u některých zemědělských kultur samotná agrotechnická opatření nemohou zajistit vysoké výnosy, je zde nutné co nejlepší opylení (ovocné stromy, motýlokvěté pícniny a olejnaté rostliny). Proto se věnuje dnes rozšiřování chovu včel tak velká pozornost, jelikož včely jsou našimi nejdůležitějšími opylovači. ... Avšak aby bylo toto odvětví úspěšné, musí mít družstva a státní statky vyspělé a vyškolené kádry..."




Zajímalo by mě, jak včelařství od roku 1954 pokročilo. Na dnech medu snad bude někdo ochotný dát mi zkrácený výklad. Jo, a Salemka "pomáhala" fotit. :-)



1 komentář:

  1. Knížka má moc pěknou obálku a líbí se mi ilustrace s ptáčky.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥