19. června 2017

Jahodový topping poprvé


Dobrý den všem!

Nikdy jsem nebyla moc na jahody, vždycky spíš na třešně nebo višně, takže třeba jahodovou marmeládu jsem nikdy nedělala. Když jsem ale v brožuře receptů od Dr. Oetkera objevila jahodový topping z růžového vína, musela jsem ho kvůli tomu vínu vyzkoušet. Manželovi i mně moc chutnal a zásoby nevydržely ani do zimy. Pro velký úspěch jsem ho tedy vařila i letos a podělím se s vámi o recept.


Potřebujeme:

  • 650 g jahod
  • 200 ml růžového vína
  • jeden balíček Želírovacího cukru Extra 2:1 od výše jmenovaného výrobce

Jahody pokrájíme na malé kousíčky. V hrnci je promícháme s vínem a pak s želírovacím cukrem a přivedeme k varu. Za stálého míchání vaříme nejméně pět minut a průběžně se pokoušíme odebírat pěnu, což jde špatně kvůli kousíčkům jahod. Horké plníme do sklenic, které ihned obrátíme dnem vzhůru, aby se víčka zatáhla. To už všichni znáte :-)

Dobrou chuť!
Vaše Dý

2 komentáře:

  1. Dý, tento recept neznám, ale klasickou jahodovou marmeládu milujeme a tu už mám hotovou. :o) A ten tvůj topping vypadá hodně dobře.
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, můžu ti ho vřele doporučit k vyzkoušení :-)

      Vymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥