pondělí 19. června 2017

Jahodový topping poprvé


Dobrý den všem!

Nikdy jsem nebyla moc na jahody, vždycky spíš na třešně nebo višně, takže třeba jahodovou marmeládu jsem nikdy nedělala. Když jsem ale v brožuře receptů od Dr. Oetkera objevila jahodový topping z růžového vína, musela jsem ho kvůli tomu vínu vyzkoušet. Manželovi i mně moc chutnal a zásoby nevydržely ani do zimy. Pro velký úspěch jsem ho tedy vařila i letos a podělím se s vámi o recept.


Potřebujeme:

  • 650 g jahod
  • 200 ml růžového vína
  • jeden balíček Želírovacího cukru Extra 2:1 od výše jmenovaného výrobce

Jahody pokrájíme na malé kousíčky. V hrnci je promícháme s vínem a pak s želírovacím cukrem a přivedeme k varu. Za stálého míchání vaříme nejméně pět minut a průběžně se pokoušíme odebírat pěnu, což jde špatně kvůli kousíčkům jahod. Horké plníme do sklenic, které ihned obrátíme dnem vzhůru, aby se víčka zatáhla. To už všichni znáte :-)

Dobrou chuť!
Vaše Dý

2 komentáře:

  1. Dý, tento recept neznám, ale klasickou jahodovou marmeládu milujeme a tu už mám hotovou. :o) A ten tvůj topping vypadá hodně dobře.
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, můžu ti ho vřele doporučit k vyzkoušení :-)

      Vymazat