11. června 2018

Dobroty ze soboty 18: Maková bábovka

Dobrý den všem!

S mužem jsme si zase jednou připadali provinile, že si dopřáváme dobrého jídla - tu večer špekáček z ohně, tu jen tak zákusek či dva ke kafíčku :-) - a přitom máme minimum pohybu. Zalovila jsem tedy ve zdravých receptech Kuchařky ze Svatojánu a namísto mojí obvyklé bábovky s vaječným koňakem jsem zkusila upéct tuhle.


Maková bábovka


Ingredience:
  • 50 g polohrubé mouky
  • 50 g kukuřičného škrobu (nebo bramborového)
  • 100 g mletého máku (já dala celé balení)
  • 100 g cukru krystal
  • 8 vajec
  • nastrouhaná kůra z poloviny citronu
  • máslo na vymazání a hrubá mouka na vysypání formy

Žloutky vyšleháme s cukrem do pěny. Pak přidáme citronovou kůru a postupně zašleháváme mouku a kukuřičný škrob. Přimícháme mák a nakonec lehce zamícháme sníh z bílků. Pečeme ve vyhřáté troubě 40 až 50 min. na 170°C.


Manžel si pošmakoval, ale mě jako obvykle tohle zdravé těsto neuspokojilo. Osm vajíček už v něm bylo hodně cítit, a to já nemám moc ráda. Byla to příjemná změna, ale příště to vidím zase na koňakovku. :-)

Mějte se fajn!
Vaše Dý

16 komentářů:

  1. Ahoj Dý, bábovka vypadá skvěle, makovou bych si taky dala :) Zrovna jsem to tuhle někde psala v komentáři, že i já u klasických receptů po babičce nerada měním recepturu za zdravější. Prostě klasika je klasika. To si pak raději dám zeleninový salát, když mám výčitky :D
    Makovku bych si tedy dala, dlouho jsem ji nedělala.
    Měj se krásně, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, psala jsi to u Henriety, zrovna dnes jsem to četla, a já ti dala za pravdu. :-) Poslední dobou mám pocit, že bych si musela odříkat nějak často, takže nic... Klidně si trošku přiberu. Stejně to přes léto vypotím na zahrádce. :-)
      Krásné dny přeji, pa.

      Vymazat
  2. Dý, já makovku dělám teď celkem často ;-), protože jsem si s sebou přivezla mák :-). Ale recept mám malinko jiný, takovou klasiku s máslem a méně vejci :-). A to jsem mák předtím moc nemusela, chutě se holt mění....
    Krásný den přeji. ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám mák ráda odjakživa, ale tahle bábovka se mi opravdu netrefila do noty. Kéž bych našla recept na makovec, který jsem dělala dřív. Budu se muset poohlédnout na internetu po jiném.
      Měj se hezky, ZaZo, pa!

      Vymazat
  3. Dý, díky za tip na zdravější moučník :) ... když ono to léto k neřestem láká, kdo by odolal opečenému špekáčku :) Pěkné červnové dny, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač, Majunko. :-) Když tak koukni i ke Kuchařce ze Svatojánu, viz odkaz v článku, tam je jich plno!!! Pro utišení špatného svědomí z těch špekáčků... ;-) :-D Mimochodem, včera večer jsem si dala dva a ještě ke všemu úplně černé, mňam!!!
      Krásné letní dny přeji, pa.

      Vymazat
  4. Dý,
    bábovka vyzerá výborne, ale osem vajec je asi veľa...
    Aj ja som robila minule makovú bábovku a bola jemná ako obláčik, väčšinou zamieňam múku za zdravšiu adávam len polovičné množstvo cukru a hneď je zdravšia :-)
    A to pečiem každý druhý deň :-)
    Prajem Ti pekný deň, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když já takhle s recepty vůbec pracovat neumím, obvykle si je netroufám takhle uzpůsobit. Určitě bych vyrobila něco nepoživatelného. :-)
      Krásný den přeji, pa.

      Vymazat
  5. Tak tuhle bábovku podle Kuchařky ze Svatojánu peču taky a moc nám chutná. Je tam sice osm vajec, ale zase tam není žádný tuk a minimum mouky...
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě na tuk a mouku jsem koukala taky. Ale příště vyzkouším zase jinou.
      Pa pa.

      Vymazat
  6. Dý, popravdě, když vidím to množství škrobu nechápu, co je na ní zdravého. V tomto případě si dám raději klasiku vonící máslem, stačí kousek, a jdu se projít se psem...Když sladké, tak poctivé. raději nejím snažené, omezím přílohy a láduji se zeleninou, co to jde :o)
    Nicméně vypadá skvěle!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, vidíš, já škrob vůbec nehlídám. Díky za info. Příště budu chytřejší. :-)
      Měj se fajn! Pa.

      Vymazat
  7. No tak ty vejce jsou teda nářez, já taky nemusím tu vaječnou pachuť, nešla bych do ní.
    Na obrázku ale vypadá skvěle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to ještě nevěděla, když jsem ji pekla... Zatím jsem dávala nejvíc pět vajec, a to bylo v pohodě.

      Vymazat
  8. Těch vajec je tam trochu dost, ale myslím, že bych ke kávě kousek neodmítla. Mák totiž mám ráda. Na rozdíl od zbývající části mé rodiny. Snad ještě manžel by si dal :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já mák taky ráda. Ale příště zkusím makovec podle Herbáře. :-)
      Měj se hezky, pa.

      Vymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥