10. června 2017

Růže, kam se podíváš

Dobrý den všem!

O růži svraskalé i o žluté růžičce u terasy jsem tu už psala. Teď nastal jejich čas a zahrada úplně ožila. Všude se linula jejich vůně, bylo to úžasné :-)




Letos mě čekala doslova záplava žlutých květů! Jak můžete vidět, poupátka začínají v oranžové barvě. Když se rozvíjejí, září sytě žlutou a plně otevřené květy jsou světle žluté.


S kapkami deště...


...a s hmyzími návštěvníky. Včeličky měly pré :-)



Jsem opravdu vděčná, že tu jsou. Nejen kvůli jejich kráse, ale taky proto, že je hned po ovocných keřích a bylinkách využívám v kuchyni nejvíce. Suším okvětní plátky i celá poupátka do čajových směsí, kde vypadají úžasně.



Sušila jsem si i šípky růže svraskalé na čaj.


Ze žlutých okvětních plátků jsem dělala marmeládu....


...a letos jsem chtěla vyzkoušet ještě sirup z těch růžových. Povedl se, takže se s vámi můžu v některém z příštích příspěvků podělit :-)


Zatím se mějte báječně!
Vaše Dý

3 komentáře:

  1. Máš překrásné růže to už ti tak brzy kvetou u nás ještě vůbec Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už dokonce odkvétají, ale ještě mají pár poupátek. Letos kvetly nějak krátce. Taky se měj hezky :-)

      Vymazat
  2. Jedna barva hezčí než druhá. Já asi nemám žádnou oblíbenou barvu. Líbí se mi všechny. Za každou květinu, kterou od manžela dostanu, jsem ráda. Pokaždé jsem jí dostala k narozeninám, svátku nebo výročí, ale minulý týden se překonal a koupil mi ji jen tak. Navíc nějak zjistil, že existuje doručení květin a nechal mi je poslat domů, což jsem vůbec nevěděla, že se dělá :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥