2. května 2017

Pálení miničarodějnice


Dobrý den všem!

Minulý týden mi utíkal jako voda a najednou tu byl prodloužený víkend a s ním spojené pálení čarodějnic. Ani jsem nestihla rozmyslet, kam bychom mohli zajít a jestli vůbec. Nakonec jsme se domluvili na opékání buřtů s mojí rodinou u nás doma.

K buřtíkům nám stačí jen chleba, ale měla jsem chuť i na pečený zeleninový salát. Je to jednoduchá rychlovka. A krásně barevná.


Rajčátka necháme celá, cibuli pokrájíme na měsíčky, papriku na kousky a z lusků vyloupeme hrášek. Když neseženu lusky, dám prostě hrášek mražený. Všechno dáme na plech, pokapeme olivovým olejem, osolíme, opepříme a promícháme. Pečeme 30 minut na 180°C.

Salát se má podávat vychlazený, ale teplý je taky dobrý. Pečená zelenina je měkká, takže ji ukoušou i prarodiče s problémovým, nebo vůbec žádným chrupem :-)


A když už bylo to pálení čarodějnic a při cestě na nákup spousta suché trávy, vytvořila jsem figurku, kterou bychom jen symbolicky hodili do ohně po opékání.


"Nahá" ani nepřipomínala čarodějnici, takže bylo třeba ji ještě odít.


A tady už hledí vstříc svému osudu.


Pak ale čarodějnici uviděla mamka, řekla "jé, ta je hezounká, tu přece nemůžeme spálit...", od manžela dostala jméno Viktorka a bylo hotovo... Od té doby stála v bezpečí u vchodových dveří a bude dělat dekoraci nejspíš i příští rok :-)


Mějte pohodový týden.
Vaše Dý

3 komentáře:

  1. Čarodějnice se moc povedla, také bych ji nechtěla spálit. Měli jste udělat škaredější. :O)
    Hezký květen.

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych se taky přimlouvala za teplou verzi pečeného salátu. Vypadá úžasně a ke grilovanému masu jako dělaný.
    A Viktorka pro tento rok zachráněna. Byla by jí opravdu škoda.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  3. Udělala jsi mi chutě na pečenou zeleninu. Jen bych hrášek (ten já nerada) nahradila cuketou nebo lilkem.
    A čarodějnice se povedla...
    Hezký zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥