23. prosince 2016

Dobroty ze soboty 7 - punčové koule

...nebo spíš "dobroty na sobotu".

Dobrý den všem!

Den před Štědrým dnem děláme s manželem nepečené cukroví. On svůj rumový salám a já punčové koule. Když jsem je dělala poprvé, naprosto mě nadchly. Bohužel se mi už nikdy tak dobré nepovedly, ale snažím se k tomu pokaždé znovu dopracovat. Sice je dělám vždy podle stejného receptu, ale... holt jsem talent :-) Letos mi bylo jasné, že neuspěju, protože jsem si nenechala svojí domácí rybízovou marmeládu - všechnu jsem použila na linecké cukroví. Dobrá spíš kyselá marmeláda je základ!



Na punčové koule potřebujete:
  • 2 balení piškotů (asi 250 g)
  • 250 g másla
  • 50 g čokolády na vaření
  • 100 g moučkového cukru
  • 100 g nastrouhaných ořechů
  • 2 polévkové lžíce kakaa
  • 5 polévkových lžic marmelády
  • min. 100 ml punče
  • strouhaný kokos na obalení

Máslo s čokoládou rozpustíte a vmícháte všechny zbylé ingredience kromě kokosu. Piškoty nadrtíte, nebo pomelete, jak kdo potřebujete. Punče dejte podle těsta - když se rozpadá, přilijte. Já dávám víc, i když těsto drží :-) A pak už jen tvořte kuličky, které obalíte v kokosu.


Ať máte krásný zítřek!
Vaše Dý

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥