28. srpna 2018

Mořinka

Dobrý den všem!

Minulý týden jsme vyrazili na tři dny do Českého krasu. Ani já, ani manžel jsme v těchhle končinách nikdy nebyli. Já se strašně moc těšila a manžel se obával, co zase vymyslím. :-) Když jsem na Seznamu otevřela turistickou mapu, vyskočila na mě spousta úžasných míst, takže jsem naplánovala několik tras a výletů a řekla jsem si "...co stihneme, to stihneme". Samozřejmostí byl Karlštejn a chtěla jsem do Svatého Jana, ostatní jsem nechala prostě podle nálady.

Do Řevnic, kde jsme byli ubytovaní, jsme dorazili odpoledne. Bylo zase příšerné vedro a nikam se nám v něm nechtělo, ale trasa na Mořinku se zdála krátká, tak jsme vyrazili. Z příjemné podvečerní procházky se vyklubal boj o holé přežití - alespoň pro mě. Zvyklá na naší polabskou rovinu jsem trpěla, šli jsme pořád jen do kopce. Ztratili jsme se hned v Řevnicích. Podle mapky, kterou jsem si vytiskla, už jsme dávno měli minout nějaký vysílač a autobusovou zastávku, ale namísto toho jsme se ocitli u hlavní silnice... No, po necelých deseti kilometrech jsme konečně byli v Mořince. Úplně hotoví a skoro bez vody jsme vystoupali poslední krpál po poli. Manžel rozhodl, že zpátky už jedeme autobusem. Díkybohu!


No není ten ušák boží? Hodil by se mi na zahradu. :-)



O novodobém menhiru a originálním betonovém křesle od sochaře Zdeňka Ruffera si můžete něco málo přečíst zde.



Podzim v srpnu? Barvami to odpovídá, teplotou ani omylem.





Na vyhlídce bylo moc krásně. Nevím, jestli za to může menhir, nebo uvolněné endorfiny z té námahy, ale ještě teď, když na to místo myslím, cítím jen pozitivní energii a mám úsměv na tváři. A ráda bych se tam vrátila. Musíte se tam taky podívat.

Vaše Dý

26 komentářů:

  1. Ahoj Dý, navštívili jste kouzelná místa :) A jestli občas bloudíte a máte "chytrý" telefon, doporučuju apku Mapy.cz. Já už bez ní na výlety nechodím vůbec. Je naprosto spolehlivá, signál už je snad úplně všude a když si doma stáhneš mapy do telefonu, můžeš chodit i bez zapnutých dat, což beru jako velké plus :) Má nejen silnice, ale i turistické trasy a leckde i pěšinky.
    Měj se pěkně a těším se na další příspěvek z vašich cest :)
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, instruuji manžela. Já tyhle aplikace a programy moc neznám. A funkce mého telefonu už vůbec... Ráda si koupím nebo vytisknu mapu, trasu objedu pastelkou a klidně chodím celý den s papírem v ruce. :-)
      Měj se fajn, pa.

      Vymazat
  2. Taková místa rodí básníky nebo blázny. Obojí potřebujeme!
    Zdravím a mávám!

    OdpovědětVymazat
  3. Dý, byla to trochu bojovka, ale já, v křesle, si tvé fotky hodně užívám a kochám se! O tom křesle jsem už četla, zajímavý počin.
    A v poslední době v autě i na cestách využívám telefon - Appel mapy mě ještě nezklamaly :o)
    Hezký večer přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se ti fotky líbí, Helčo. :-) A díky za tip.
      Přeji krásné dny, pa.

      Vymazat
  4. Dý, nakonec jste došli na vrchol a tam bylo krásně. Křeslo je opravdu úžasné a ten výhled z něj... Jsem denně na cestách a podzim vidím všude, ale je takový zeleno-hnědý, žádná žlutá ani oranžová. Je to takové smutné a teploty, jak píšeš, stále letní.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, tak to u nás je žluté a oranžové požehnaně. Žluté trávníky, už i ten plevel uschl, a oranžové celé stromy. Někde je už spousta napadaného listí. Mám starost, jak se všechny ty rostlinky na jaře vzpamatují...
      Měj se hezky, pa.

      Vymazat
  5. Nádherné fotky, zaujímavé miesto a určite ten výstup stál za to...
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aďko, stálo to za to. Kdybychom bydleli blíž, už bych tam byla znovu.
      Krásné dny přeji, pa.

      Vymazat
  6. Ono to šlapání krpálů bylo letos hodně náročné, ale když vidím ty fotky, stálo to za tu námahu, odměna je evidentní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty převysoké letošní teploty výletování nepřály, ale jak jsem psala už v článku, my hlavně nejsme zvyklí na kopce. Manžel Kutnohorák by na tom měl být lépe, ale už ho Pardubice taky zhýčkali... :-)

      Vymazat
  7. Krásne fotky a vtipne opísané zážitky :-). To kreslo uprostred prírody je naozaj prekvapenie...Dý, maj sa krásne.

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkná atmosféra letního výletu číší z fotek. A ty šípky... jaktože jsem si jich ještě na procházce nevšimla?
    Krásné dny!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jodie, u nás byly už tehdy šípky všude. Sice ještě nebyly správně červené, ale za to byly pěkně buclaté. :-) Škoda, že jsou všechny keře jen u silnic nebo mezi poli. Jinak bych sušila o sto šest.
      Díky za návštěvu! Pa.

      Vymazat
  9. My šli v červenci trasu z Karlštejna okolo lomů Malá a Velká Amerika do Mořiny, tam nás umořilo to, že nebyla otevřená žádná hospůdka :-D ale krajina je tam moc krásná, že :-) a k ušáku se třeba podíváme někdy příště, díky za tip :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak konečně vím, proč se ta víska jmenuje Mořina. :-D A ano, krajina je tam moc krásná!
      Přeji fajn dny, pa. Díky za nakouknutí. :-)

      Vymazat
  10. Milá Dý..ten ušák je jako ve snu.. úžasný.
    Moc děkuji za nádhernou procházku s Tebou a nádherné fotky.
    Krásné září ti přeji.Z ❤

    OdpovědětVymazat
  11. Český kras je moc pěkný. My ho máme poměrně blízko, ale zrovna tady jsem ještě nebyla. Asi i proto, že trasu z Černošic na Karlštejn (která vede poblíž menhiru) jsem šla už před mnoho a mnoha lety, kdy tam ten menhir nejspíš ještě nebyl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tak to byste si měli trasu brzy zopáknout. Určitě najdeš další zajímavosti, které stojí za to. :-)

      Vymazat
  12. Dý, vidíš bydlím v Praze a ještě jsem tam nebyla - děkuji za krásné nakouknutí, třeba se někdy i já podívám. Měj se moc hezky. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač, Ivo. Jsem ráda, žes nakoukla. :-) Vy máte z Prahy do krasu pěkné spojení vláčkem, tak můžeš kdykoliv. ;-)
      Měj fajn dny, pa!

      Vymazat
  13. Ten kámen je mi povědomý z nějakého klipu - netočil tak Krajčo tu svou novou píseň ???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Točil, Ivo. Já jsem to nevěděla, Krajča neposlouchám, ale informoval mě manžel, protože se mu zrovna tahle písnička líbí. Mělas ho vidět, jak byl nadšený. To bylo selfíček. :-D

      Vymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥