14. února 2018

Masopust v kouřimském skanzenu

Dobrý den všem!

Minule jsem zmiňovala, že bych se na masopust letos ráda jela podívat do skanzenu v Kouřimi. Naštěstí se nevyvrbilo nic jiného a my mohli vyrazit. Počasí bylo takové všelijaké, chvíli sluníčko, chvíli zataženo. Úplně jsem nevěděla, jak nastavit foťák, aby na fotkách bylo něco vidět. A bylo jasné, že trošku vymrzneme. Ale stálo to za to. Byla to krása.








 


Ještě jednou - byla to krása. Tradiční masopust se vším všudy (myslím ty pestrobarevné kostýmy, medvěda a porážení kobylky) jsem naživo ještě neviděla. Herci z Národopisného souboru KOHOUTEK hráli, zpívali a tančili a tak se veselili, že jste se rádi nechali strhnout. Opravdu krásná masopustní atmosféra, kterou si užívali všichni. Jak mě mrzelo, že jim na závěr zatleskalo tak málo diváků! Vůbec jsem nepochopila, proč...









 


Na závěr našeho výletu jsme si dali ještě jedno kolečko po skanzenu na rozloučenou a pořídili si něco ze zabijačkových dobrot. Jediné, co jsem vynechala, byly masopustní koblihy. Fronta byla tak dlouhá, že se mi čekat nechtělo. Doma jsme ale kromě šátečků měli i nekynuté koblížky, takže by se dalo říct, že nakonec to byl masopust se vším všudy. :-)








Příští rok už si snad troufnu jet až do Hlinska. Naše masopustní výlety jsou totiž procvičováním mého řidičského ne-umu a byť mám manžela po boku, na tak dalekou cestu si ještě netroufám. Jak jste na tom s masopustem vy? Poradíte nějaké další, třeba i méně známé místo, kde ho takhle pěkně dodržují?

Mějte se fajn.
Vaše Dý

12 komentářů:

  1. U nás na Slovensku sa masopustné zvyky takmer vôbec nedodržiavajú, takže pre mňa veľmi zaujímavé. A nech sa darí pri zaúčaní do šoférskeho umenia :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že v televizi říkali, že se u vás masopust nedrží, ale třeba v Německu ano. Překvapilo mě, že tuhle tradici s námi nemáte společnou. Moc díky za popřání ohledně řízení. :-)
      Krásný den, pa.

      Vymazat
  2. Pěkné fotky. Užili jste si krásné masopustní atmosféry.
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Hani. Opravdu jsme si to užili, byla to krása.
      Přeji krásný den! Pa.

      Vymazat
  3. Dý, tak to musel být zážitek. Krásné fotky, nádherné místo a úžasná atmosféra. U nás na vsi se masopust nedrží a vlastně jsme ho ani nikde jinde neviděla, takže ti výlet trochu závidím.
    Přeji pohodový víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, to je škoda. Třeba budou příští rok zase o něco rozšířenější.
      Měj se krásně. Pa.

      Vymazat
  4. Někdy se na nějaký musím vypravit a podívat na živo, bude to úžasná podívaná...

    OdpovědětVymazat
  5. Dý já bych tleskala mooooc, však to musela být nádhera.
    Nádherné fotky jsou důkazem.. Krásný zbytek víkendu. Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to nádhera, Zdeničko. Nechápu, co to s lidmi je...
      Měj se krásně! Pa.

      Vymazat
  6. Jéé, Kouřim moc dobře znám :-)). A skanzeny prostě miluji! zaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam byla poprvé a doufám, že ne naposledy. Ty budovy jsou opravdu krásné.

      Vymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥