2. srpna 2017

Moje pravá letní dovolená a Dobroty ze soboty 14


Dobrý den všem!

Na tento týden jsem si naplánovala dovolenou. Nebudu nikam cestovat, maximálně jen na jednodenní výlet, ale mým hlavním plánem je být doma a prostě si užívat atmosféru domova. Taková dovolená je podle mě jedna z nejlepších. Obyčejné, ale pro mě vzácné a dokonalé chvíle strávené s manželem i osamotě, které se mi na dlouho vryjí do paměti. Třeba to, když manžel ráno zajede pro čerstvé pečivo. To nikdy nemám. Obvykle ho kupuji dopředu, abych nám mohla na druhý den udělat snídani.


Předpověď počasí slibovala horko a zatím horko je. V úterý, kdy mělo být nejtepleji, teploměr ukazoval dokonce 36,4°C! Večery a noci jsou tropické. Nedá se moc spát, za to můžu konečně sedět pod pergolou až do noci jenom v šatech - bez mikiny. Jsou to ty pravé letní večery, po kterých jsem celý červen i červenec tak toužila. Horké, jenom s lehkým teplým větříkem. Dá se i koupat :-)




Svojí lenošivou dovolenou jsem se rozhodla začít už v sobotu grilováním. Manžel se v grilování letos překonává a masíčka jsou krásně šťavnatá. Však si toho všiml i kocour Gregor. Pokaždé se dostaví a zajímá ho jen jedno.


Dobroty ze soboty 14 - balzamikové papriky


K masu si dáváme jenom chleba a třeba salát, ale výborné jsou i balzamikové papriky s bylinkami, které jsem dělala podle receptu z knížky Zázraky ve sklenici (psala jsem o ní tady).


Na jednu sklenici o objemu asi 500 ml budete potřebovat:

  • 2 větší červené papriky
  • 2 větší žluté papriky
  • 3 lžíce panenského olivového oleje
  • 2 lžíce balzamikového octa
  • hrst čerstvých bylinek - já použila vše, co jsem našla na zahradě, tedy tymián, oregano, meduňku, libeček, bazalku a mateřídoušku
  • sůl a pepř

Papriky rozpulte, rozložte na pekáček a v troubě předehřáté na 180°C pečte 50 minut. Vypečená šťáva se použije do zálivky, takže ji zachyťte. Já je pekla nezakryté a moc šťávy jsem neměla. Vychladlé papriky stáhněte ze slupky a očištěte od stopky a od semínek. Zlehka je osolte a opepřete. Nakrájejte je na kousky (velké podle svého uvážení) a vložte do sklenice. Olej smíchejte s octem, vypečenou šťávou a bylinkami a tím papriky zalijte.

Já chtěla mít bylinek ve sklenici víc, takže jsem do sklenice dala vrstvu paprik, na to vrstvu bylinek a zase vrstvu paprik atd. až do naplnění sklenice a do zálivky jsem bylinky už pak nedávala.

Naložené papriky se skladují v lednici. Jsou výborné jako příloha k pečeným masům nebo jednohubky k čerstvému sýru.



To je pro dnešek vše. Jdu pokračovat v dovolenkování a vy si užívejte letní horké dny!
Vaše Dý

4 komentáře:

  1. Ona taková domácí dovolená vůbec není k zahození. Přeji tedy jen samé pohodové dny.
    Recept na papriky zkusím, vypadá to moc dobře.
    Užívej, užívejte si dovolené!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, díky. Už mi to končí, ale bylo to tak moc fajn :-) Nástup do pracovního procesu bude těžký...

      Vymazat
  2. Dý, krásně si užíváš dovolenou. Máte hezkou pergolu i bazén, to musí být prima večerní posezení. My jsme včera měli návštěvu a také jsme grilovali a seděli do pozdních hodin, bylo to moc fajn.
    Přeji pohodový víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, já jsem byla z pergoly naprosto unesená. A moc se mi líbí, jak osvícení bazénu ladí se zelenou fasádou domu :-)
      Vaše posezení je taky moc krásné a už jen z fotek působilo velice útulně. Sálala z něj moc příjemná atmosféra :-)

      Vymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥