29. ledna 2017

Je sice fajn...

...že je v zimě taky jednou pořádná zima, že se díky teplotám pod nulou drží sníh a vše je od mrazu celé bílé, ale já jsem prostě stvoření léta. Ačkoliv mi tahle zima nevadí paradoxně právě kvůli tomu mrazu a sněhové pokrývce (a úžasně teplé bundě s beránkem), cítím na sobě, že nejsem fit a že stačí málo, abych proležela pár dní v horečkách a s pořádnou rýmou. A tak si neužívám romanticky zasněžené krajiny a vycházení ven jsem omezila na cestu do práce a z práce a sem tam doplnit ptáčkům do krmítka. Jó, u krmítka, tam to žije :-)


Nejlepší lék by samozřejmě bylo sluníčko, horký vzduch všude kolem a minimálně 25°C ve stínu, ale toho se ještě pár měsíců nedočkám, takže musím bojovat jinak. Namísto kupování různých preventivních prášků v lékárně jsem se uchýlila k přírodnější cestě. Na zahřátí bylinný aromatizovaný čaj Zázvor, citrón, med...


...a na posílení imunity domácí česnekový sirup. Oloupeme osm stroužků česneku a zalijeme je třemi lžícemi medu. Citron rozřízneme na poloviny. Jednu půlku spaříme a přidáme ji k česneku. Z druhé půlky vymačkáme šťávu, tu rozmícháme ve sklenici vody a přilijeme. Vše dobře promícháme a necháme dva dny ležet v chladu. Poté sirup přecedíme a můžeme začít užívat - dvě lžičky třikrát denně. Neměl by se podávat dětem do dvou let.


Mějte krásný zbytek víkendu.
Vaše Dý

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥