8. ledna 2019

Kalendář na letošní rok

Dobrý den všem!

Nový kalendář už máte jistě všichni dávno doma. Jistě ho máte - na rozdíl ode mě :-) - i přepsaný a opoznámkovaný důležitými výročími a narozeninami. Nicméně mně se tenhle od Trnkových nazvaný Tradice a zvyky moc líbí, takže vám ho ukážu třeba jako inspiraci na rok následující. Ale to je tááák daleko, že na něj stejně všichni zapomenete... :-)


Kalendář je krásně ilustrovaný Jiřím Trnkou a doplněný pranostikami a texty ke každému týdnu od Kláry Trnkové.





"V kalendáři najdeme kromě dat každý den i jména, která původně většinou patřila světcům, historicky doloženým nebo zčásti smyšleným postavám. Uváděný den bývá dnem jejich smrti, zřídka narození, někdy je spojen i s nějakým příběhem. Pozorováním počasí vznikaly nejen pranostiky svázané se svátkem příslušného svatého, ale také legendy ze světcova života, které se předávaly vyprávěním.
S počasím a s ročními obdobími jsou ale svázány i některé pověsti zcela vymyšlené. Tyto příběhy, sebrané do malého svazku, jsou doplněny ilustracemi Jiřího Trnky."


S kalendářem byla v balíčku i knížečka Pověsti a legendy od Kláry Trnkové, ilustrovaná - kým jiným než - panem Trnkou. Najdete v ní povídání o některých našich svatých. Může to být milé čtení s dětmi, pokud jim chcete přiblížit staré české zvyky.




Krásný rok všem!
Vaše Dý

6 komentářů:

  1. To je hezký kalendář, mám Trnkovy ilustrace ráda - jsou takové něžné, jemné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, souhlasím. Ještě bych dodala, že jsou prostě takové milé. :-)

      Vymazat
  2. I mě se moc líbí! Napsala bych vlastně to samé, co Stáňa. Pan Trnka a jeho ilustrace v knize Broučci, to je mé dětství :o)
    Dý, měj hezký pátek! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem znala Broučky, ale neznala jsem pana Trnku. Ty obrázky a styl kreseb mi byly povědomé, ale až později jsem se dočetla, že je to stejný autor. Jsem ráda, že jsem ho objevila. :-)
      Krásné dny ti přeji, pa.

      Vymazat
  3. Dý, kalendář je moc pěkný. Pana Trnku mám ráda :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas. Měla jsem i jejich kalendář o bylinkách a ten byl také moc povedený.
      Hezké dny přeji, pa.

      Vymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥