24. září 2018

Konečně je tu

zdroj: https://www.facebook.com/joseflada.ilustrace/

Podzim


Letos jsem se ho nemohla dočkat. A hned se předvedl v plném nasazení. Vystřídaly se snad všechny druhy deště, od mrholení po liják, a vítr začal jen nesměle, ale odpoledne už dokazoval, že přišlo jeho období. Cibulky jarních kytiček jsem do země nedala, ale holt to ještě vydržím. Ale kochala jsem se. Když pominu, jaká mi byla zima, bylo to krásné.


Dochan psárkovitý na svá květenství zachytí každou kapičku. V tomhle období je prostě nejkrásnější.



Když se nedalo nic dělat venku, něco jsem si "zasadila" doma. :-) Jablečný závin - nezavinutý v koláčové formě. Pokusila jsem se o stromek se spadaným listím kolem kmenu.




Mějme všichni kouzelný podzim!
Vaše Dý

26 komentářů:

  1. Ahoj Dý, tedy s koláčem jsi mi udělala chuť. Kromě toho, že jablečný závin miluju, ten tvůj vypadá úžasně!!!
    I podzimní fotky se ti povedly :)
    Dý, kdyby se sazeničky toho mého růžičkového muškátu ujaly a přežily zimu, budeš na jaře nějakou chtít?
    Měj se, pa, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :-)
      Péťo, psala jsem k tobě na blog. Kdyby ti nějaký řízek zbýval, měla bych zájem. Děkuji moc za nabídku!

      Vymazat
  2. No teda! Ty krásně zdobíš i závin nezavinutý. To je tedy nápad !!!!!
    Ano,ano- je tady podzim. Nevadilo mi horké léto, ale těším se na barevné podzimní dny, které jistě přijdou. Asi ve velkém počtu nebudou, ale i tak to bude hezký, příjemný čas.
    Měj hezké dny, Dý !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, Hani, sama doma a venku takové počasí... Na zdobení byl čas. :-D
      Taky se moc těším na všechny ty barvičky kolem. :-)
      Měj se hezky, pa.

      Vymazat
  3. Souhlasím, podzim i pokud je deštivý, je stejně krásný, takové malé rozloučení...
    A ten koláč - ach to je krásné zdobení. Já nyní již druhý měsíc nepeču v rámci svého rozhodnutí omezit sladké, ale neříkám, že bych si nedala :o))).
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, na zimu se přece musíš obalit. :-)
      Jsi dobrá, já bych to nevydržela. Držím palce, ať máš stále pevnou vůli.
      Krásné dny přeji, pa.

      Vymazat
  4. Když vidím tvoje fotky, dokonce bych se i na ten podzim začala těšit!
    A to raději než podzimní plískanice mám teplé deště července...
    Hezké dny měj!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podzim si taky zaslouží, abychom ho měli rádi. Nemá sice barvená kvítka, ale zase má krásné padající listy a navíc ještě kaštany a žaludy. Dává nám klid, teploučko u krbu a těšení se na zimní svátky (s ohledem na Álin článek nepíšu to slovo na V)... Já ho mám prostě ráda. ♥
      Hezké dny i tobě. Pa.

      Vymazat
  5. Dý, u nás se také strašně ochladilo. a fičí a fičí. S koláčem jsi si krásně vyhrála, máš můj obdiv, strom se Ti moc povedl.
    Přeji příjemné podzimní dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, úplně mi ta zima zalezla pod kůži. Včera jsem se už nahřívala u krbovek.
      Děkuji ti. :-)
      Měj krásné dny, pa.

      Vymazat
  6. Milá Dý.. pěkně lákáš.😉
    Úžasné fotky a dobrůtku na vrch.Tak jo, jdu upéct alespoň klasický štrůdl 😉😉.
    Měj se moc krásně a přeji ti - nám nádherný podzim.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem tě "ukecala". :-D
      Měj se fajn! Pa.

      Vymazat
  7. Milá Dý, nádherný koláč jsi upekla, strom na něm vypadá moc hezky a ještě byl určitě moc dobrý! Fotky se mi také moc líbí, jsi prostě šikulka i na focení! Měj krásné podzimní dny! Marcela s Charlíkem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, děkuji. :-) Mohla bys dát k sobě na blog nějakou reportáž, jak vypadá podzim v Irsku. ;-)
      Měj krásné dny, pa.

      Vymazat
  8. Milá Dý, udělala jsi mi chutě! A to jsem včera upekla dceři mini štrůdlíky ke svačině... a dnes můžu znova. Jablíčka prostě k podzimu patří.
    Hezký podzim. Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já touhle dobou peču vlastně jenom štrúdly. A když naše jablíčka dojdou, začnu je kupovat. Protože jak píšeš, jablíčka k podzimu prostě patří.
      Krásný podzim přeji, pa.

      Vymazat
  9. Dý, nevím, co vypadá líp - tvé fotky nebo ten koláč!
    Nádhera!
    Užij si podzim! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Helčo, děkuju. :-)
      Hezké podzimní dny přeji, pa.

      Vymazat
  10. Podzim jsi přivítala se vší parádou, Dý. Ten strom na koláči je totiž fantastický!
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :-) Původně jsem chtěla vítat procházkou, no ale podzim to asi nechtěl. :-)
      Měj krásné dny, pa.

      Vymazat
  11. Koláčový strom je kouzelný. A tvé podzimní fotky taky :-)
    Tak hezký podzim

    OdpovědětVymazat
  12. Koláčik vyzerá ako malé umelecké dielo.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥