7. května 2018

Fialky a bouřka

Dobrý den všem!

Někde jsem četla, že první jarní bouřka bere fialkám vůni. Moc se mi to pořekadlo zalíbilo. Vonné fialky jsem pravidelně každé jaro prošvihávala a marně jsem pak čichala k těm pozdějším, které nevoní. Teď už vím, že na ty léčivé vonící fialky, neboli violky vonné, musím jít hned. Ještě než se počasí změní natolik, aby mohla vzniknout bouřka. Letos jsem si vonné fialky přemístila ze zahrady našich, kde se nekontrolovatelně rozrostly, na tu svou. Květy sice neměly tu správnou fialovou barvu, ani tak výraznou vůni - prostě čím světlejší, tím méně voní - ale i tak jsem se mohla učichat. Fialkovou vůni odmala miluji.

Fialky přemístěné od našich se u mě hezky chytly a bohatě kvetly.




V pátek 13. dubna přišla první bouřka. Viděla jsem ji už od Choltic a vůbec se mi nelíbilo, že do ní jedu. Vypadala hrůzostrašně, samé hromy a blesky v mracích, které byly nějak nízko, a vítr tak silný, že na terase převrátil těžkou dřevěnou židli. Po bouřce pak vonné fialky kvetly už jen pár dnů.



Pak bylo pod myrobalánem chvíli pusto, dokud nevykvetly i ty nevonící fialky. Radost mi ale udělaly stejnou.



A aby fialek nebylo málo, pořídila jsem si v Manufaktuře mýdlo, sprchový gel a sirup z jejich limitované edice Fialka. Když zajdete na prodejnu, dostanete kalíšek fialkové limošky na ochutnání. Má lahodnou květinovou chuť. Doporučuji. :-)

Mějte se fajn!
Vaše Dý

11 komentářů:

  1. Ahoj Dý, u nás volně fialky nikde nerostou. Je to zajímavé, jak jsou takové kytičky lokální záležitostí. Někde jsou a někde ne. Ale znám je. Letos jsem jich spoustu viděla v Mariánkách. Je to krása!
    Měj se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zvláštní, ale je pravda, že na chalupě jsem ty vonné taky nikde neviděla.
      Krásné dny přeji. Pa.

      Vymazat
  2. Dneska je to o fialkách, to je krása! U nás se objevily z ničeho nic asi před dvěma lety v trávníku a od té doby se mohutně rozrůstají. Vůbec nechápu, kde se vzaly. A jsou to ty tmavé.
    Hezký večer, Dý
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já postupně zjišťuji, že je to plevel. Na jaře jsem je vytrhávala i z trávníku. Ale kdyby se u nás ty tmavé taky objevili, ty by mi vůbec nevadily. :-)
      Tak příští rok z nich uděláš sirup, ne? :-)
      Měj se moc hezky, Henrieto. Pa!

      Vymazat
  3. Tak do první bouřky, říkáš... to jsem neznala!
    Krásně voňavý příspěvek!
    Dý, měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Dý,
    fialky sú krásne kvietky, aj ich vôňa. celkom závidím tú fialkovú kozmetiku :-)
    Vedela som, že po prvom daždi nevoňajú a je to veľká škoda...
    Pekný večer, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tyhle úžasné vůně je Manufaktura fakt dobrá. Škoda, že neprodávají i u vás na Slovensku. Ale jistě máte nějakého obdobného výrobce, že?
      Přeji krásný den, pa.

      Vymazat
  5. Nám fialek letos vyrostla spousta na chalupě - na dvoře i na zahradě. Dokonce jsem z nich letos dělala sirup (asi jsi četla u mne na blogu).

    OdpovědětVymazat
  6. To jsou krásné kytičky :-) Já mám přes léto také nádherně rozkvetlou zahradu. Bouřky jsou v létě potřeba. Je super, jak se po nich krásně vyčistí vzduch. Já už se na ně těším. S manželem sedíme na terase a koukáme na blesky. Výpadek proudu nám vůbec nevadí. Koupili jsme si totiž z záložní zdroj , takže máme elektřinu neustále. Pokud vám výpadek proudu vadí, tak rozhodně doporučuji pořídit :-) .

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥