3. září 2020

Pověz ty mně, hvězdičko má

...je zásnubní, nebo svatební lidová písnička, na jejíž úryvek jsem narazila v knize Rok na vsi (aneb Kalendářové vyprávění Dorotky a Jakuba z 19. století) od Kamily Skopové. Celou ji můžete najít třeba v Prácheňském zpěvníku (Lidové písně z okolí Paračova na Strakonicku a z okolí Písku).


Pověz ty mně, hvězdičko má

"Pověz ty mně, hvězdičko má,
jsi-li jasná, nebo tmavá?

Jsi-li tmavá, vyjasni se,
má panenko, rozmysli se.

Já jsem se už rozmyslila,
otce, matku opustila.

Otce, matku i přátele,
zvolila si jenom tebe.

A ne na rok, na dvě léta,
ale do skonání světa.

Do skonání mého, tvého,
nepohlédnout na žádného.

Nepohlédnout, nezasmát se,
jenom k tobě míti srdce."



Před čtyřmi lety jsem se vdávala, tak ať je nám spolu stále tak hezky.
Motýlek Dý


4 komentáře:

  1. Blahopřejí k výročí a ať vám je spolu stále tak hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Dý, k výročí moc gratuluji 🌺 Ať vám to klape i nadále ❤️
    A písničku neznám, ale je moc milá. Tak by to mělo být i v životě 😊
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  3. Hodně štěstí do dalších společných let

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná slova písničky - přeji vám hodně štěstí a vzájemné lásky. Iva

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥