22. dubna 2019

Letos se barvení vajíček...

...vůbec nevyvíjelo tak, jak jsem si představovala. :-)


"Slovo kraslice pochází ze staročeského slova krásliti, okrašlovati, což původně souviselo s výrazem krásný ve významu červený. Červená měla v lidové symbolice význam síly a života, v křesťanské je to Kristova krev. Vyberte si..."

Časopis Krásný rok, vydání duben 2019


Dle symboliky lidové jsem tedy chtěla sytě červená vajíčka, jaká měla mamka vždycky, když barvila Ovem. Bohužel mně tahle barva na skořápku nějak nechytla. Dala se setřít a do červené měla daleko... No nic. Vajíčka dostala pracovní název "mléčná dráha" :-) a vrhla jsem se na druhou várku osvědčené cibulové klasiky.





Ale co se vyvedlo, to je výhled přes zahradu. Třešeň u sousedů je v plném květu a je to úžasná podívaná. Kéž bychom my měli alespoň jeden takto vzrostlý strom... Všimněte si i betonového motýlka na zahradním domečku. Tolik let se mi válel všude možně a vyčkával na příležitost, která přišla až v novém bydlení. :-)




Mějte se fajn,
Motýlek Dý

2 komentáře:

  1. Dý, řekla bych, že si s námi technika zase trochu hraje, teď se mi zobrazil tento článek, i když úplně aktuální není. Hezký návrat do jara!
    Přeji pohodové letní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Připomínka jara :-), kdy všechno kvetlo. Taky jsme měli takhle květy obsypanou třešeň. Bohužel třešně nakonec pomrzly :-(

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥