10. září 2017

Katova ulička v Kadani

Dobrý den všem!

Dnes bych se ještě jednou ráda vrátila ke Kadani. Psala jsem vám o jejím krásném náměstí, ale nezmínila jsem, že se pyšní i jedním republikovým nej. Nejužší uličkou v České republice - Katovou uličkouNa náměstí je označena velmi nenápadně, až byste to přešli. Je 51 metrů dlouhá a ve svém nejužším místě má 66,1 cm. Taťka nám vyprávěl, že tamtudy chodíval kat ze svého domku vykonávat popravy. Ve skutečnosti to ale byla jen odpadní stoka.



Katova ulička má také svoji pověst. Prý v ní byla "zaživa zazděna rouhavá jeptiška, která tu vždy o půlnoci straší s posledním kadaňským katem Ignácem Kaylem, jenž bydlel koncem 18. století v blízkém Katově domě (čp. 190) a věnoval se lidovému léčitelství." Působí tajemně ve dne i v noci. Za tmy bych se jí sama určitě nevydala...



"Tak zvaná Katova ulička vedla z náměstí k fortně v hradebním systému a ke katovně čp. 190, která je součástí hradeb. Ulička je dochovaná v gotickém zdivu, s gotickými okenními otvory a s rozpíracími prampouchy. Fortna byla součástí nejstaršího hradebního pásu z pol. 14. století."



Na druhé straně uličky, tedy na hradbách, si můžete prohlédnout různé trýznicí nástroje, což já tedy absolutně vidět nemusím, zmiňovaný domek čp. 190 (pořídila jsem s ním jedinou fotografii, na kterou se mi připletla mamka, takže ji nemůžu použít), zajímavé sochy a občerstvit se v restauraci.

Tolik z Kadaně. Mějte příjemné dny :-)
Vaše Dý

3 komentáře:

  1. Krásná ulička s tajemnou atmosférou. Pro odpadní stoku je jí rozhodně škoda:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  2. My máme v Praze taky úzkou uličku - na Malé Straně. Ale ta kadaňská je o fous užší a taky není nacpaná turisty. Ta pražská ovšem nebývala stokou, ale požární uličkou. Nemá ani jméno, ale zato jsou v ní semafory, co řídí pohyb chodců. Já sice pracuju nedaleko, ale nikdy jsem jí neprošla, jen jsem nakoukla (nikdy se mi nechtělo tlačit se tam s turisty)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥